Max Verstappen (Red Bull) 2021 és 2023 között zsinórban háromszor győzött a Belga Nagydíjon. Tavaly viszont falakba ütközött: a McLaren egyre tört előre, míg a holland olyan sorozattal érkezett meg Spába, amihez nincs hozzászokva, három versenyen maradt nyeretlen, kétszer még csak a dobogóra sem fért fel. Ám abban bízott a Red Bull, hogy Belgiumban futni fog a szekere, ezért Verstappennel még egy motorcserét és az ezzel járó tízhelyes rajtbüntetést is bevállalta. A húzás bejött, hogy az azóta már négyszeres világbajnok nyerte az időmérőt, de ez már nem a korábbi Red Bull-dominancia időszaka volt, csak az ötödik helyre tudott felkapaszkodni a belgiumi futamon. Vagyis a negyedikre, mert a leintés után még nyert egy pozíciót.

Russell álomból rémálomba csöppent a Belga Nagydíjon
Verstappen előrelépését az eredményezte, hogy George Russell Mercedese szó szerint könnyűnek találtatott, másfél kilóval kevesebbet nyomott az előírtnál, emiatt kizárták a britet. Pedig Russell talán az élete futamát futotta, eggyel kevesebb kerékcseréjével a hatodik rajtpozícióból a verseny második felére az élre került, és az agyonhasznált gumikon is maga mögött tartotta a mögötte ólálkodó csapattársát, Lewis Hamiltont és Oscar Piastrit (McLaren). De egy buta hiba miatt minden odalett.
Russell nevét mostanában is sokat emlegetik a Forma–1-es körökben. Csapattársával, Kimi Antonellivel egyetemben az év végén lejár a szerződése, és a pletykák szerint valamelyikük helyét Verstappen vehetné át, aki lassan kezd belefáradni – a Christian Horner csapatfőnököt júliusban leváltó és a helyére Laurent Mekiest kinevező – Red Bull gyengélkedésébe, és 2028 végéig szóló szerződése ellenére is elhagyná a süllyedő hajót. A Mercedest irányító Toto Wolff a belgiumi futam előtt igyekezett eloszlatni a szóbeszédet.
– Az irány egyértelműen az, hogy George-dzsal és Kimivel szeretnénk folytatni. Ez a prioritásunk. Persze nem lehet figyelmen kívül hagyni Maxot és az ő terveit. Ezt megtettük, de azt hiszem, hogy nem várhatók nagy meglepetések – mondta Wolff.