A legszigorúbb feltételek mellett dolgoznak a magyar filmesek
A forgatási terület manapság egyike a legszigorúbb járványügyi szabályoknak alárendelt munkakörnyezetnek, nemcsak a színészeket és a stáb valamennyi tagját, a magyar sajtónak meghirdetett nyílt napon pedig az odaérkező újságírókat is komoly feltételekkel engedik be. Nyár közepén kényszerleállás után kezdték ismét forgatni Madarász Isti (Hurok, A fekete múmia átka) új nagyjátékfilmjét, mára pedig az utómunkáknál tart az Átjáróház című munka.
Már június végén éltek a szabályok, amely szerint csak vérvizsgálat után juthattak be a területre az újságírók. Pedig a felvételek szabadban zajlottak, és a tesztelők elmondása szerint akkoriban több ezer ember között sem találtak fertőzöttet. Madarász készülő egész estés filmje egy szürreális szerelmes történet, amelyben a fiú halott szerelmével „randevúzik”, közben a valóság és a szellemvilág határmezsgyéjén létezik.
A stábokat egyre szigorúbb szabályok kötik, rendszeresen tesztelnek a filmesek, aki pozitív eredményt mutat, annak azonnal ki kell állnia a forgatásból, de az sem mehet a kamera közelébe, akinek a családjában felbukkant a vírus.
Már az utómunkáknál tart A játszma című film is, Fazakas Péter rendezése, januárban a stúdió jeleneteit veszik fel, a bemutatót pedig jövő év végére tervezik. Néhány napra le kellett állniuk az egyik szereplő pozitív tesztje miatt, a gyártásnak extra feladatot jelentett az ezzel járó átszervezés. A történet, amelynek forgatókönyvét Köbli Norbert írta, a hidegháborús hatvanas évekbe vezet, és egy állambiztonsági játszmát tár fel.
– A Kádár-éra modernizálódó, „konszolidációs” időszakában járunk, amikor a már rejtettebben működő állambiztonságon belül tovább folynak a hatalmi harcok. A közel tíz évvel ezelőtti A vizsga (2011) című film egy „back-story” a mi filmünkhöz. Ez A játszmáig ható előtörténet is kellőképpen kibomlik a cselekmény során, így A vizsga ismerete nélkül is élvezhető ez a mozi – mondta lapunk érdeklődésére a rendező.
Tovább