„Budapesten nem autósok, kerékpárosok és közösségi közlekedők vannak, hanem városlakók, akik közlekedni akarnak. Nekünk az a dolgunk, hogy a lehető legtöbb fenntartható alternatívát kínáljuk nekik a közlekedésre” – hangzott el az Európai Mobilitási Hetet megnyitó pénteki sajtótájékoztatón.
A szép gondolattal csak az volt a baj, hogy az a Karácsony Gergely szavalta, akinek eddigi főpolgármesteri ámokfutása során a magyar főváros szép lassan egy dugóba szorult, kipufogófüstbe szürkült, ostromlott csövestelepüléssé lett. Innen kezdve pedig cifrázhatja szegény akárhogyan, csak derül rajta a publikum: „A cél, hogy minél több zebrát és védett kerékpársávokat alakítsunk ki, de ezeken ne csak közlekedni, élni is lehessen. (…) Hamis állítás az, hogy az elmúlt időszakban hirtelen, a semmiből ránk törtek a dugók. A mérvadó statisztikák szerint Budapesten csökkent a torlódások mértéke stb.” (Utóbbiak egyikét valószínűleg Pulai András Publicus cége készíthette.) Érdekesek a kommentek is. Az egyik hozzászóló azt próbálja elmagyarázni, hiába tiltják ki az autókat a Lánchídról, attól még lesznek dugók, csak máshol. Kár, hogy ezt a Városházáról nem látni. Egy másik történelmi példával áll elő: „Azért az szép a főpolgármestertől, hogy nem Matuska Szilveszter módszerével akarja megoldani a dugóproblémát.”
A főpolgármester javára szóljon, hogy azért elismerte: Budapest korábban sokkal emberibb léptékű város volt, és bizonyos értelemben e múlt nagyszerűségét szeretné visszahozni a mostani városvezetés. Bár tartok tőle, erre még várni kell. Majd, ha elmúlik Karácsony…