Több mint érdekes: a baloldali közvélemény-kutató cégek (Medián, 21 Kutatóközpont, Závecz Research, Republikon, Publicus, Idea Intézet) minapi, egymást követő „mérései” hirtelen a Tisza Párt élre törését mutatták ki. Három hét leforgása alatt a négyszázalékos Fidesz-vezetésből hétszázalékos Tisza-előny lett.
Hogy mi lehet az oka egy ilyen „fordulatnak”, annak kiderítéséhez egészen 2022-ig kell visszamennünk.
Az akkori méretes ellenzéki zakó után a balos mérőcégek vezetői maguk árulták el, hogy szimplán átverték az embereket.
Róna Dániel (21 Kutatóközpont) és Hann Endre (Medián) is elismerte, a szoros versenyt mutató méréseiket azért készítették, hogy befolyásolják az ellenzéki választókat. Róna egyenesen úgy fogalmazott: „Ezek az anyagok azzal a céllal készültek, hogy hülyítsék az embereket.” Ugye, az ön tenyere is viszket, kedves olvasó?
Kis színes háttér. A 21 Kutatóközpont korábbi projektvezetője, Seprenyi Anita jelenleg Magyar Péter Tisza-vezér sajtósa és asszisztense, vezetője, Róna Dániel pedig korábban Hann Endre mellett dolgozott. (Minő véletlen, épp ez a cég „mérte” elsőként a Tisza Párt előnyét!)
Érdekes az is, hogy a fostos pártelnök már előző nap utalást tett arra: hamarosan jön egy felmérés, ami már a Tisza Pártot méri a legnépszerűbb politikai erőnek.
Ahogyan az is „érdekes”, hogy a HVG-főszerkesztő Gergely Márton véleménycikkbe ágyazva ismertette a „kutatásból” fakadó távlatokat: „Lehet nyerni a Fidesz ellenében…”
Ami biztos, ezeknek a „közvélemény-kutatóknak” a kavarását kizárólag a választások tudják leleplezni. A Tisza Párt egyetlen időközi voksoláson sem kívánja megméretni magát. Jé!