Sokan leírták már, hogy az az európai álom, amelyben a menekültek reménykednek, illúzió, és hogy nem fogják megtalálni sem Németországban, sem Norvégiában. Oszama al-Abd al-Mohszen esete rá a példa: mégsem olyan lehetetlen az egyik nap még nyomorban élni és az an-Núszra Front harcosaként tevékenykedni, majd legközelebb Cristiano Ronaldo közelében felbukkanni, sütkérezve az európai dicsfényben. Ehhez nem kellett több, mint hogy a világsajtóban elterjedjen: Mohszent és fiát, miközben Röszkénél menekült a rendőrök elől, elgáncsolta egy magyar operatőrnő. Míg a rögtön elbocsátott László Petrát azonnal szörnyeteggé stilizálta a világ közvéleménye, Mohszen és fia lett a szerencsétlen menekülő ideáltípusa, akit még az Iszlám Állam is fogságban tartott. László Petra ellen gyűlöletoldal jött létre, nőiségében gyalázták és halálosan megfenyegették, míg Mohszenről folyamatosan érkeztek a pozitív tudósítások: hogy végre megérkezett Németországba, majd a happy end – Spanyolországban futballedzői munkát ajánlottak neki. Ezután jött a szíriai kurd párt (PYD) bejelentése: Mohszen valójában az al-Kaida szíriai szárnyának számító an-Núszra Frontnál harcolt, 2004-ben pedig részt vett egy lázadás leverésében, amikor is ötven kurdot mészároltak le.
A korábban Mohszen sikerein lelkendezők persze rögtön visszatámadtak: teljesen mindegy, mit csinált a férfi, ettől még a gáncsolás nem kerül más megvilágításba. És valóban nem, már ha megtörtént: más kameraállások azért nem épp ezt mutatják.
De ez mellékes is lehetne, hiszen volt egy másik eset, amikor az operatőrnő a tömeg felé rúgott, majd ezért kétszer is bocsánatot kért az MNO-nak küldött leveleiben. Munkahelyéről elküldték, ez jogosnak nevezhető. Ami azóta történt, már kevésbé. Íme az európai és a globális közvélemény képmutatása: miközben az Orbán-kormányt a keresztényi befogadásról okítják, László Petra esetében nem számít a keresztényi megbocsátás, megbánására pedig a következő reakciók érkeznek: „hazudik”, „nincs bocsánat”. Azon már kevésbé csodálkozhatunk, hogy Mohszen is hasonlóképp nyilatkozott: „Hogyan bocsáthatnék meg neki?” Persze, ő nem épp a keresztény kultúrkörből érkezett – hogy aztán Európa keblére ölelje és felmagasztalja, azt sem tudván, kiről van szó. Ő lett a mesebeli menekült, akibe üldözöttként még bele is rúgtak, hogy aztán végül szerencsésen megmeneküljön és felemelkedhessen.