Az „offshore” napjaink pénzügyi világában a leggyakrabban használt kifejezések egyike, ugyanakkor egyértelmű, hogy ez alatt szinte mindenki mást és mást ért, pontosabban, „mindenki mást és mást kíván belemagyarázni”. Sokan sajátos büszkeséggel vallják milliárdos meggazdagodásuk alapkövének, de ugyancsak nem kevesen vannak, akik elítélik, börtönnel járó bűncselekménynek tekintik. Mások elnéző mosollyal úgy minősítik ezt a kifejezést, mint gyakran a statisztikára mondják, hogy mindenki azt olvas ki belőle, ami az érdekeinek megfelel.
A migrációval kapcsolatban a magyar miniszterelnök által kezdeményezett, sikertelen népszavazás kapcsán újra fellángoltak az indulatok. Miközben Orbán Viktor a brüsszeli Európai Bizottság által részünkre befogadásra ajánlott néhány ezer migráns ügyét arra használta fel, hogy több milliárd forintért népszavazást rendezett, a Fidesz-kormány immár tízezres nagyságrendű, ellenőrizetlen közel- és távol-keleti embernek értékesített offshore cégek bekapcsolásával (ugyancsak több száz milliárdos értékben) magyarországi letelepedést – és ezzel együtt az Európai Unió területén való szabad mozgást – biztosító kötvényeket. Ezeket a kötvényeket ellenőrizhetetlen eredetű (pénzmosás, drogkereskedelem, prostitúció stb.) pénzekkel finanszírozzák, amelyeknek jelentős része a kormányközeli haverok zsebében landol oly módon, hogy utóbb a magyar társadalom tagjainak kell azok terheit viselni.
A magyar közéletben az első nagy botrány akkor került kapcsolatba az offshore-ral, amikor kiderült, az előző politikai kurzus pénzügyminisztere, Oszkó Péter, valamint a Magyar Nemzeti Bank elnöke, Simor András milliárdos megtakarításaikat – jó gazdaként nem idehaza, hanem – egy ciprusi bankban fialtatták. Oszkó Péter nevezett minőségében hazai bankároknak és pénzügyi szakembereknek rendszeresen tartott szemináriumokat „hogyan offshore-ozzunk könnyen gyorsan, eredményesen” témakörben. Figyelemre méltó módon az akkor ellenzékben lévő Fidesz, vagyis a mai kormánypolitikusok toporzékoltak a méregtől, és büntetőeljárás indításával fenyegettek. Végül is nem tettek semmit (már készültek a mai kormányzásra), Oszkó Péter, a magyar pénzügyek őre pedig nemes egyszerűséggel azt mondta védekezésként, hogy „egy ciprusi bank eleve nem lehet offshore, mivel Ciprus tagja az Európai Uniónak”. Ezt szakmabeliek ostoba csúsztatásként értékelték, figyelemmel arra, hogy egy bank vagy pénzintézet offshore minősítésének az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy az EU-n belül, avagy azon kívül van bejegyezve. Végül is a dologból akkor (sem) lett semmi.