Nem ismerjük meg a könyvből a magyar társadalom lelkét sem. A kötet viszonylag hosszasan vizsgálja a magyarok olvasási szokásait, ami kapcsán ugyan felsorol írókat – igaz, a konzervatív értékeket képviselő írók innen is kimaradnak, például Jókai Anna, Szilágyi István –, de mivel az olvasás visszaszorulását a szerző is konstatálja, talán érdekes lett volna azt is áttekinteni, milyen mozifilmeket néztek meg a legnagyobb számban a magyarok. Milyen sorozatokat követtek? Melyek voltak a kedvenc show-műsorok? Hiszen, ahogy Valuch Tibor maga is megjegyzi, „korunk kultúrája a képernyő kultúrája, ami megjeleníthető, az létezik”. 2010 után azonban már nem a televízió a mérce, hanem az internet. Még éppen Orbán Viktor jegyezte meg 2011-ben: „A magyar választási kampányban mi a választást javarészben az interneten és a Facebookon nyertük meg.” Ha már a 2010 utáni időkre merészkedett a kutató, talán érdekes lett volna elgondolkozni azon, hogy milyen tartalmakat posztolnak a magyarok a Facebookra. Miket töltenek fel a YouTube-ra? Miért nem használnak a magyarok Twittert? Mit és mennyit olvasnak a netes tartalmak közül? Ami viszont a XXI. század nélkül is felmerülhetett volna: Milyen sportokat űznek a magyarok? A versenysport és a klubok körül kialakult szurkolótáboroknak milyen szerepük van? Az amatőr sport tömegrendezvényeinek – Budapest-félmaraton, Spartan Race – van-e bármiféle szétterülő hatása? És akkor még nem is beszéltünk a színházról, a legkülönbözőbb szórakozási formákról, a fesztiválokról, a népszerű zenékről és együttesekről, a szubkultúrákról. A papíron követhető vallásgyakorlás ugyan szerepel a könyvben, de az nem, hogy miben hisznek a magyarok, kihez-mihez fohászkodnak, hogy akarják megközelíteni a spiritualitást.