Az adventi várakozás heteiben az emberek többsége úgy készül a karácsonyi ünnepekre, hogy generációkon átívelő módon ápolja a hagyományokat. Akkor is ezt teszik, ha nem templomba járó, hitüket gyakorló, megélő keresztények. Az advent, a karácsony, Jézus születése akarva-akaratlan megérinti legtöbbünk lelkét ezekben a hetekben. Ám ez már nem ilyen természetes Nyugat-Európa országaiban. Évtizedek óta azt a nyilvánvaló hazugságot hirdetik, hogy a mi életformánk, értékeink már porosak, elavultak, ezért sokszínű, multikulturális világot kell felépíteni. Majd 2015-től a gazdasági bevándorlókat menekülteknek nevezték át, hogy a keresztény gyökerű emberek lelkiismeretét használják fel önmaguk ellen.
A beáramló, jórészt muzulmán hitű tömegek érzékenységére hivatkozva a keresztény életforma még meglévő jelképeinek feladását is megkezdték. Kereszt nem lehet egy tanár nyakláncán, közintézmény falán. De a vallási hovatartozásra utaló muszlim viseletet el kell fogadni, csakúgy, mint az Európában már évszázadok óta büntetett szokásaikat, mint gyerekházasság, többnejűség, nők hátrányos megkülönböztetése.
Ezt a hazug világképet segítette elültetni az emberekben a tudatosan manipulált tömegtájékoztatás. Az elmúlt évtizedek során a nyugat-európai emberek jó részéből kihalt a veszélyérzet. Elhitték, hogy a béke, a jólét már örökké az életük természetes velejárója lett, amit nem zavarhat meg semmi. Ez a fajta naivitás immár népbetegség lett. Elhitték, mert ügyes praktikákkal elhitették velük, hogy a tigrist jó szóval, meggyőzéssel vegetáriánussá tudják átnevelni. Ha mégsem, akkor biztos a módszerben volt a hiba, nem a cél volt rossz.
Miként lehetne értelmezni a minapi londoni késes támadást? Az elkövető a 28 éves Usman Khan volt, akit 2013-ban – 21 évesen! – terrorcselekmény miatt ítéltek tizenhat év börtönre. Ám már 2018-ban, hat év letöltése után szabadon engedték, mert benne látták az illetékesek a börtönbeli sikeres rehabilitáció élő példáját. Éppen erről tartott volna előadást egy konferencián, amikor késsel támadt a résztvevőkre.