Fidesz: Sokáig nem épül autópálya a Dél-Dunántúlon

Még hosszú évekig nem valósulhat meg a Dél-Dunántúli Régióban élő egymillió ember évtizedes álma, mert a szocialista képviselők elutasították azt az összefogást, amit a Fidesz kezdeményezett az M6-os és az M9-es autópálya mielőbbi megépítése érdekében – írja Koltai Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő sajtóközleményben.

MNO
2005. 06. 01. 14:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Joggal merül fel a kérdés az emberekben, hogy miért csapták be őket a szocialisták – áll a közleményben. Holott 2002-ben azt ígérték, hogy 2006-ig 800 km új autópálya épül az országban. Mára kiderült: mindebből a Dél-Dunántúlra egyetlen egy kilométer sem jut. Sajnálatos, hogy miközben a gazdasági miniszter nyilatkozataiban folyamatosan a politikai konszenzus megteremtésének óhajáról beszél, az Európai Uniós forrásokból megvalósítható fejlesztések esetében, aközben a kormánypárti képviselők politikai arroganciával elutasítják azt. Ráadásul nem mondanak igazat, és össze-vissza beszélnek a Fidesz szerint.

Koltai Tamás hozzáteszi: a ma hatályos törvény (2003. évi CXXVIII. tv.) szerint 2007-re valóban el kellene készülnie az M6 Szekszárd-Bóly szakasznak illetve a pécsi bekötésnek, azonban nem autópályaként, hanem csak autóútként. A Szekszárd-Dunaújváros szakaszt, valamint az M9-es út régiónkat érintő teljes szakaszát csak előkészíteni kell eddig az időpontig, és szintén nem autópályaként, hanem csupán autóútként. Autópályáról tehát szó nincs, aki mást mond, az hazudik – tartalmazza a közlemény.

Koltai szerint még ebben sem lehetünk teljesen biztosak, mert a gazdasági minisztérium egy olyan javaslatot készített a közelmúltban, amely a törvény módosításával a fenti határidőket úgy változtatná meg, hogy az előttünk álló húsz esztendőben, az országban egyedül a Dél-Dunántúlon nem épülne autópálya. Ha most nem lépünk fel Baranya, Somogy és Tolna megye érdekében, akkor sajnálatos módon így jön létre pár hónapon belül a hosszú távú útfejlesztésekre vonatkozó hazai kötelezettségvállalás az Európai Unió felé, amit már a szocialistákat követő kormány sem változtathat meg.

Ezért kezdeményezésünket kormánypárti aláírások nélkül is eljuttatjuk Kóka János miniszterhez, egyben felszólítjuk, hogy legalább az érvényben lévő törvényt tartsa be, és ne engedje a Dél-Dunántúl kárára azt megváltoztatni. A régiónk felzárkóztatása érdekében tett kezdeményezésünket durván elutasító szocialista képviselőket pedig arra kérem, hogy rendezvényeken történő bohóckodás és arrogáns közlemények írogatása helyett – miután elolvasták a törvényt, a műszaki leírásokat, és rájöttek az autópálya és az autóút közötti lényeges különbségekre –, próbálják meg végre Dél-Dunántúl érdekeit is képviselni – írja Koltai Tamás közleményében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.