A készülő rendeletmódosítás alapján a tanácsi kezelésű parkolóhelyeken csak a díjat következetesen és visszaeső módon nem fizetők autóit lehet majd mozgásképtelenné tenni, egyszerű időtúllépésért vagy a vonalon kissé túllógó kerék esetén nem lesz alkalmazható a gyűlölt bilincs.
A kerékbilincs – amelyet Skóciában már másfél évtizede betiltottak, magántulajdon-sértés címén – a legdrágább angliai parkolási büntetésfajta: a bírság és a leszerelési díj együtt elérheti a 120 fontot (csaknem 50 ezer forint).
Az angol autós társadalom és érdekképviseletei hosszú ideje mind hangosabban tiltakoznak a szerintük egyre gátlástalanabb parkolási szankcionálások ellen, és azzal vádolják a tanácsokat, hogy azok csak kimeríthetetlen bevételi forrást látnak a forgalomszabályozási szempontból sokszor értelmetlen bírságolásban. Ezt látszik alátámasztani az az adat, amely szerint az angliai tanácsok tavaly 1,16 milliárd fontot (460 milliárd forintot) szedtek be parkolási díj és bírság formájában, csaknem kétszer annyit, mint 1997-ben, a munkáspárti kormány hatalomra kerülésének évében.
MTI
Romanowski valaszolt Magyar Péter fenyegetésére
