A mintegy másfél ezer lakosú nagyközség a Bodrogközben fekszik, hátrányos helyzetéből adódóan ezért is különösen fontos ez az oktatási program. A helyi önkormányzat közlése szerint a ricsei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény az idén zárta a tavalyi tanévben elindított kompetenciaalapú oktatási projektjét.
A tájékoztatóban az önkormányzat mint fenntartó kitért arra, hogy a kompetenciaalapú oktatás az Európai Unió legmodernebb oktatási módszere, amelynek bevezetésében a ricsei iskola és óvoda úttörő szerepet vállalt. Ennek lényege a gyakorlati ismeretszerzés, olyan ismeretek elsajátítása, amelyeket hasznosítani, alkalmazni tudnak a gyerekek a mindennapi életben. Az oktatási intézmény biztosítja az ismeretek átadásának folyamatában az átgondoltságot, a tervezettséget és a szervezettséget, összehangolja az elérni kívánt célok érdekében az oktatásban részt vevők munkáját – olvasható a dokumentumban. Az új módszer lényege a tanulásszervezési eljárásban rejlik, a gyerekek csoportokban dolgoznak.
A közleményben hangsúlyozták: a kompetenciaalapú oktatás bevezetésének legfontosabb feladata az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése, a tanulók képességeinek és tehetségüknek egyénre szabott fejlesztése és az esélyegyenlőség érvényesítése. A projektben megtanult módszer és tematika birtokában a ricsei iskola és óvoda olyan bázisintézménnyé válhat, ahol felkészült szakemberek segítik majd a kompetenciaalapú oktatásba, nevelésbe később bekapcsolódó nevelési intézményeket.
(mti)

Budapestre érkezik ma Erdogan török elnök, részleteket közölt a TEK a védelméről