A kötetlen jellegű eszmecserén a vízi áruszállítás versenyképességének javításáról, a folyami, illetve a rövid távú tengeri hajózásnak az európai fuvarozási és logisztikai láncokba bekapcsolásáról volt szó elsősorban. Kiemelten vizsgálták azt, hogy miként lehet csökkenteni az áruszállítás negatív környezeti hatásait a vízi közlekedés részarányának növelésével, a kikötőfejlesztések összehangolásával.
Völner Pál beszámolt arról, hogy a találkozón megvitatott témák kimondva-kimondatlanul érintették a formálódó uniós Duna-stratégiát is, amelyet a tervek szerint a jövő év első felében esedékes magyar EU-elnökség alatt fogadnak majd el hivatalosan.
A magyar tárca illetékes államtitkára megbeszélést folytatott Antwerpenben a mostani, belga elnökség képviselőjével, az unió legfőbb végrehajtó intézményének, az Európai Bizottságnak az illetékeseivel. Áttekintették, milyen ügyeket hagy örökül a belga elnökség a magyarokra a közlekedés témakörében. Időszerű egyebek közt a Transzeurópai Közlekedési Hálózatok (TEN-T) fejlesztési programjának, illetve az európai vasutak jövőjének áttekintése.
(MTI)

Illik vagy nem illik? Tesztelje tudását kvízünkkel!