Szerződésének lejárta előtt távozni kényszerül a Rail Cargo Austriától (RCA) Gustav Poschalko, a cég korábbi vezetője – tették közzé az osztrák lapok. Poschalko a MÁV Cargo megvásárlásakor a vállalat igazgatóságának elnöke volt, és a nevéhez fűződik a 2007-ben megkötött sikerdíjas szerződés az addig mind Ausztriában, mind Magyarországon teljesen ismeretlen Geuronet Bt.-vel és Gulya Andrással. A bécsi korrupcióellenes ügyészség, valamint a magyar Nemzeti Nyomozó Iroda egyaránt nyomoz az ügyben. A sikerdíjszerződés célja a sajtóban már 2008 elején megjelent feltételezések szerint az lehetett, hogy a vasúti vezetők a Geuronet Bt.-n keresztül kenőpénzekkel igyekeztek befolyásolni a magyar döntéshozókat. Ezt támasztja alá az a dokumentum, amelyet a Geuronet-botrányt kirobbantó Format hetilap hozott a közelmúltban nyilvánosságra, és amelyben közzétették az ÖBB igazgatósága 2008. februári ülésének hanganyagát. Eszerint Poschalko és Horst Pöchhacker akkori felügyelő-bizottsági elnök, a Porr építőipari konszern korábbi vezérigazgatója azt bizonygatta, lobbiszerződések nélkül Magyarországon nem lehet megbízásokat elnyerni.
Különös módját választotta a védekezésnek Poschalko, amikor ügyvédje, Lukas Kollman útján azt közölte, hogy a magyar ügyészség adatai szerint a 7,1 millió eurós sikerdíj 95 százaléka ma is Gulya András cégének magyarországi Erste-számláján van. Az ügyvéd azzal érvelt, hogy ha megvan a pénz, akkor nem juttatták azt tovább politikai pártokhoz, vagyis nem áll meg a korrupció vádja. Arra azonban nem tért ki a megszólaló, hogy valójában mi lehetett a valódi célja a szerződéskötésnek a Geuronet Bt.-vel. Ha ugyanis nem végzett valódi munkát a magyarországi tanácsadó társaság, akkor a sikerdíj kifizetése – amely az osztrák adófizetők pénzéből származott – éppúgy törvénybe ütköző cselekedet, mint a politikai korrupció.
A MÁV Cargo megvásárlása egyébként sem népszerű az osztrák szövetségi vasút berkeiben. Többek közt azért, mert az anyacéghez, az RCA-hoz hasonlóan súlyosan veszteséges. A jelenlegi vezetők szerint a cégnek 2013-ra nyereségessé kell válnia, ehhez pedig leépítésekre van szükség – jelentette be Christian Kern. Az ÖBB vezérigazgatója korábban azt mondta, a magyar kormánnyal a pályadíjakról folytatott tárgyalásoktól teszik függővé, hogy hány embert küldenek el.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!