A szakemberek tanulmányukban úgy vélik, hogy sokan leginkább a jól csengő márkanevet tartják szem előtt, amikor különleges bort keresnek. Az edinburgh-i tudományos fesztiválon megrendezett vak borkóstolásba 578 embert vontak be. Számos vörös- és fehérbort kóstoltattak velük, a Nagy-Britanniában öt fontnál (1500 forint) kevesebbe kerülő boroktól egészen a 30 fontba (9000 ezer forint) kerülő nedűkig. Azt kérték tőlük, mondják meg, melyik bor olcsó, melyik drága. A véletlenek törvénye alapján a pontos választ 50 százalékos arányban találhatták volna el.
A kutatókat meglepte, hogy a borkóstolás eredménye megegyezett ez utóbbival, ami azt bizonyítja, hogy a résztvevők csupán az íz alapján nem tudnak különbséget tenni minőség és minőség között, holott a kóstolt borok között voltak olyan drágább fajták is, mint a Sauvignon Blanc, a Pinot Grigio, a Chardonnay, a Shiraz vagy a Claret – olvasható a The Daily Telegraph brit napilap honlapján.
(MTI)

Őt keresi a rendőrség a Lakatos Márk-botrányban