Az önkormányzati okmányirodák 2001-től újabb feladatokat látnának el a gépjárművek hivatalos papírjainak intézésével, a rendszámtáblák kiadásával. A fővárosi kerületek többsége nincs felkészülve az újabb terhekre, és a központi forrásokat is keveslik.Nincsenek meg a közlekedésigazgatási feladatok ellátásának a feltételei a kerületi önkormányzatoknál – nyilatkozta lapunknak Tarlós István, Óbuda független polgármestere. Szerinte a III. kerületben ehhez hiányzik a szakmai háttér, az anyagi és személyi fedezet egyaránt. A személyi igazolvánnyal, a lakcímnyilvántartással és az útlevélkérelmek kezelésével kapcsolatos ügyintézésre már átálltak. Egy hét múlva adják át a Harrer Pál utcai új okmányirodát egy régi bölcsőde helyén. A polgármester elfogadhatatlannak tartaná, ha ide telepítenék a forgalmi engedélyek, a jogosítványok vagy a rendszámtáblák kiadását. Hatvanmillió forintot költöttek az okmányirodára, a központtól pedig csak tizennégymillió forintot kaptak.A Belügyminisztérium (BM) adatai szerint az elmúlt évben az ország több mint 200 okmányirodájában 246 ezer személyi igazolványt adtak ki, és mintegy 600 ezer lakcímet regisztráltak. Az önkormányzatoknál novembertől új feladatként jelentkezik a vállalkozói igazolványok és az útlevelek kiadása. Pintér Sándor belügyminiszter korábbi ígérete szerint 2001-ben biztosítják a pénzügyi feltételeket a szükséges számítástechnikai fejlesztésekhez is.Hajdu László, a XV. kerület polgármestere elmondta: az iroda felállításával 40 ezerrel nőtt a kerületi ügyfélforgalom. A költségvetésből mindez 25-28 millió forintot emésztett föl, és az államtól 4,5-5 millió forintot kaptak. Az önkormányzatoknak végre kell hajtani a jogszabályi előírásokat. A központi támogatás valóban kevesebb a szükségesnél, de a hiányzó összegeket utólag számonkérhetik a BM-től.
Orbán Viktor ismerteti a budapesti csúcs eredményeit - élőben az Origón