Környezetvédők a metróperről

2001. 04. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már 1998-ban, a tervezett 4-es metró megépítéséről szóló szerződés megkötésekor figyelmeztették a Horn-kormány illetékeseit, hogy a döntés ellentétes az államháztartási törvénnyel – értesült lapunk. A Levegő Munkacsoport elnöke úgy nyilatkozott a Magyar Nemzetnek: felháborítja, hogy Demszky Gábor a metróperben hozott jogerős ítélet ellenére sem akarja felhasználni a földalatti vasútra félretett 30 milliárd forintot.Pavics Lázár, a Pénzügyminisztérium szakfőtanácsosa már 1998-ban felhívta a tárca helyettes államtitkárának figyelmét arra, hogy a 4-es metró megépítéséről és finanszírozásáról hozott politikai döntés ellentétes az államháztartási törvény rendelkezéseivel. A ma már nyugdíjba vonult külgazdasági szakember – aki most a Levegő Munkacsoport külsős szakértője – lapunknak megerősítette, hogy egy akkori vezetői pénzügyminisztériumi megbeszélésen személyesen fejtette ki törvényességi aggályait a kormányhatározat végrehajtása miatt. A költségvetési és az államháztartási törvényre hivatkozva tiltakozott abban az időben a Magyar Nemzeti Bank és az államkincstár is – tette hozzá Pavics Lázár. Úgy véli: mivel nem csak az általa megfogalmazott törvényességi észrevételeket nem vette figyelembe az akkori kormányzat, azt a következtetést lehet levonni, hogy a főpolgármester és a Horn-kormány nem szakmai, hanem politikai döntést hozott.A Levegő Munkacsoport korábbi érvelését látja visszaigazolni a Legfelsőbb Bíróság metróperben hozott ítéletében. Lukács András, a környezetvédelmi szervezet vezetője szerint a magyar demokráciának is győzelmet jelent a jogerős ítélet, mivel beigazolódott, hogy egy kormányzati tisztségviselő országgyűlési felhatalmazás nélkül nem költheti el előre az állam pénzét. Lukács András egyben felháborítónak találja, hogy Demszky Gábor továbbra sem akarja felhasználni a 4-es metróra félretett mintegy 30 milliárd forintot.– Égetően fontos, hogy például a 2-es metró felújítására biztosítsa a városvezetés a szükséges 22 milliárd forintot. Ezenkívül forrást igényel a felszíni tömegközlekedés fenntartása és felújítása: villamosok beszerzése, a HÉV-vonalak rekonstrukciója. A munkacsoport elnöke kifejtette, hogy kevés pénzből is javítani lehetne a főváros tömegközlekedési helyzetén.


Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes tegnap azt közölte, hogy a főváros felülvizsgálati kérelmet nyújt be a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélete ellen. A múlt hét végén Demszky Gábor csak valószínűsítette ezt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.