Harmadára csökkentek a fővárosi BKV-pénzek

Reálértékben számolva nem csökkent a BKV állami árkiegészítő támogatása, ellentétben a budapesti városvezetés állításaival; a fővárosi önkormányzat által nyújtott fenntartási összeg viszont a harmadára esett vissza az utóbbi tíz esztendőben.

2001. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedési társaságnak nyújtott állami szubvenció, amely a kedvezményes nyugdíj-, illetve diákbérletek dotációjában nyilvánul meg, még nőtt is az elmúlt években – állapítja meg egy lapunk birtokába került szakértői jelentés. A Levegő Munkacsoport tanulmánya számadatokkal igazolja, hogy a BKV 2000. évi támogatása az 1991. évi érték harmadát sem érte el reálértéken. Két évvel ezelőtti áron összesen 175 milliárd forintot vont el tíz év leforgása alatt a közlekedési vállalattól a fővárosi önkormányzat, amely összeg a BKV éves költségvetésének a háromszorosa. A viteldíjakról a jelentés megállapítja: jóval az inflációt meghaladó mértékben emelkedtek, a menetdíjbevétel gyakorlatilag szinten maradt, mert csökkent az utasok száma. A Levegő Munkacsoport egyetért a Pénzügyminisztériummal, amely az idén már nem járul hozzá többször a jegyárak emeléséhez.
Ismeretes, a BKV közvetlen állami finanszírozását 1996-ban az előző kormány szüntette meg. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke azonban nem ért egyet azzal a városvezetés által hangoztatott vélekedéssel, amely szerint a diák- és nyugdíjasbérletek után járó állami szubvenció csak kiegészítő támogatás lenne. Amennyiben ezt megvonná a kormány, a BKV összeomlana gazdaságilag – jegyezte meg Lukács András.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.