Markáns irányvonal a középkategóriában

A Vectra új fejezetet nyit az Opel sikertörténetében – állítja a gyár sajtóanyaga. Hogy ez valóban így lesz-e, azt csak jövő tavasszal tudhatjuk meg, amikor a Genfi Autószalon után árusítani kezdik a kocsit, az viszont bizonyos, hogy a nagyvonalú helykínálat, a magas fokú komfort és a fejlett technika a siker elengedhetetlen kellékei a középkategóriában, ahol nemcsak a tolongás nagy, hanem a vásárlók igényei is.

Jávor József
2001. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közel 800 millió euró (1,5 milliárd márka) beruházással hozta létre az Opel a földrész legkorszerűbb autógyárát Rüssel-sheimben, ahol 2002 elején kezdődik az új Opel Vectra előállítása. A kifejezetten dinamikus viselkedésre tervezett, innovatív IDS (Interactive Driving System) rendszerrel felszerelt típus jövő márciusban, a Genfi Autószalonon debütál, majd hamarosan bemutatkozik a magyar piacon is.
Az új Opel Vectra először négyajtós, lépcsős hátú limuzinként jelenik meg; négyhengeres Ecotec motorjainak teljesítménye 122 és 147 lóerő lesz; a dízelváltozatok 100, illetve 125 lóerőt teljesítenek majd. Első ízben lesz rendelhető az autóhoz ötfokozatú, manuálisan is kapcsolható automatikus sebességváltó. A következő év során innovatív modellváltozatokkal, motorokkal és sebességváltókkal bővül a kínálat. Ezzel párhuzamosan felfuttatják a gyártókapacitást, bevonva a korszerűsített angliai Ellesmere Port üzemet is, így az Opel képessé válik arra, hogy az európai középkategória élvonalába kerüljön az új Vectrával – legalábbis a gyártható darabszámot tekintve biztosan. Az új Vectra-nemzedék egyik erőssége az IDS futómű, amelyhez többek között új, több lengőkaros hátsó futómű, diagramvezérlésű elektrohidraulikus szervokormány és a rugózatlan tömeget csökkentő alumínium alkatrészek tartoznak. Ezeknek köszönhetően az autó kifejezetten dinamikusan viselkedik, biztonsági tartalékai nagyok, a rugózási kényelem pedig elsőrangú. Az IDS-hez alapfelszerelésként hozzátartozik még a legújabb nemzedéket képviselő, most első ízben felhasznált ESP Plus elektronikus menetstabilizáló is.
Markáns, tárgyilagos formaterve és tiszta vonalai első pillantásra felismerhetővé teszik a Vectrát. Megnövelt tengelytávjának (plusz 60 mm), nyomtávjának (elöl 52, hátul 45 mm-rel nagyobb) és megemelt tetejének (plusz 52 mm) köszönhetően elődjénél jóval tágasabb helyet kínál az új limuzin. Ugyanakkor a kedvező aerodinamika (cw 0,28) és a gondos hangszigetelés jóvoltából mind belül, mind kívül nagyon alacsony a zajszint.
A dizájn és a felhasznált anyagok minősége éppúgy jelzi a Vectra igényességét, mint a vezető és utasai biztonságát és kényelmét szolgáló sokféle felszerelés. A teljesen újszerűen felépülő elektronika révén kerülhetett az autóba például az intelligens, különösen nagy teljesítményű levegőminőség-érzékelővel ellátott klímaberendezés, a különféle kommunikációs készülékek kínálata, a nyolc irányban elektromosan állítható első ülés, vagy az esőérzékelő és a parkolást segítő radar.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.