Baleset nélkül
Egy éven belül immár másodszor sikerült egymillió munkaórát teljesítenie az Opel Hungary Powertrain Ltd. munkatársainak Szentgotthárdon – anélkül, hogy valaki munkanapkieséssel járó balesetet szenvedett volna. Mindemellett a gyárban az elsősegélynyújtást igénylő balesetek száma is folyamatosan csökken. Tekintetbe véve, hogy idén a nyári leállás alatt több millió euró értékű beruházással mintegy 20 alvállalkozó cég a gyár munkatársaival karöltve komoly átalakítási munkákat is kivitelezett, ez az eredmény különösen figyelemre méltó.
Félmilliós adomány
A Porsche és a Kempinski Hotel Corvinus az idén nyáron negyedik alkalommal rendezte meg a Kempinski–Porsche Golfbajnokságot Mária-völgyben, amelyen a két cég partnerei közül mintegy hetvenen vettek rész. A díjkiosztó gálavacsora tombolabevételét – félmillió forintot – a Porsche és a Kempinski teljes egészében az Országos Kardiológiai Intézet gyermekszívközpontja részére ajánlotta fel. Az adományt a napokban adta át dr. Szórád József, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója és Stephan Interthal, a Kempinski Hotel Corvinus ügyvezető igazgatója dr. Szatmári Andrásnak, az intézet szakmai főigazgató helyettesének. A Porsche Hungaria már évek óta kiemelt támogatója a gyermekszívközpontnak, míg a Kempinski Hotel Corvinus – amely nyitása óta aktívan közreműködik számos jótékonysági akcióban – ezzel az adománnyal vált a központ támogatójává. Az évente 600 komoly szívműtétet végző intézetet a Porsche Hungaria eddig 13 millió forinttal támogatta.
Új bank
Másfél éve, 2000. március 13-án a Fiat és a General Motors bejelentették a világ két legnagyobb autópiacára, Európára és Dél-Amerikára vonatkozó stratégiai szövetségüket. Ezen- felül a General Motors és a Fiat Auto megállapodást írtak alá két közös tulajdonú vegyesvállalat létrehozására. Mindezek mellett a két társaság finanszírozási cégei, a GMAC és a Fiat FIDIS is megállapodást írt alá, és a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó együttműködésüket most Magyarországra is kiterjesztik. A Fiat-tulajdonú hitelintézet, a FIDIS S.p.A. ez idáig nem képviseltette magát Magyarországon, míg a GM tulajdonában lévő pénzintézet, az Opel Bank Hungary Rt. már 1992 óta sikeresen működik. Most az a döntés született, hogy az Opel Bank Hungary Rt. nevét GMAC Bank Hungary Rt.-re változtatják és – a Fiat Credit és Opel Credit nevek alatt – pénzügyi szolgáltatásokat ajánlanak Fiat- és Opel-márkakereskedőkön keresztül a vevőknek.
Renault-ház
2001. október 10-én a Renault-ház hivatalosan is megnyitotta kapuit ügyfelei előtt. A budapesti Róbert Károly körúti épületben működik az új és használt autók értékesítése, a használt autók beszámítása, a szerviz- és a Renault Assistance-szolgáltatás is. Az első két emeleten elhelyezkedő autószalonon és márkaszervizen kívül a Renault Hungária székhelye is ebben az épületben található.
Internetes árverés egy Alfa Romeóért
Szeptember végén zárult a jövő év elején bevezetendő Alfa 156 GTA első darabjára meghirdetett on-line árverés. Az internetes oldalt több mint húszezren látogatták meg, és ötven ajánlat érkezett – többnyire Japánból, Németországból, az Egyesült Királyságból, Svájcból és Olaszországból. A kiindulási ár egy euró volt, a győztes ajánlat pedig 48 691 26 euróra rúgott, melyet az Alfa Romeo teljesen egészében a „Tele-thon” jótékonysági alap részére ajánl fel. Az Alfa GTA-ra érkező legmagasabb, „0001 számú” ajánlatot Tadashi Sengoku, egy 44 éves japán orvos tette, aki már két Alfa Romeo (egy Alfa 164 Q4 és egy Alfa Spider) tulajdonosa. Tökéletes olaszsággal a következőt írta a gyárnak: „Nagy megtiszteltetés számomra az a privilégium, hogy az első Alfa 156 GTA-t az internetes árverésen megvásárolhatom. Nagyon örülök, hogy hozzájárulhatok a muszkuláris disztrófia és egyéb genetikai betegségek tudományos kutatását finanszírozó alap támogatásához”.
A hárommilliomodik Land Rover
2001. október elsején a terepjárók királynőjének hárommilliomodik példánya is legördült a gyártósorról – 53 évvel azután, hogy az első jármű elkészült a Land Rover Lode Lane üzemében, Solihullban. A jubileumi jármű egy Monte-Carlo-kék V6-os Freelander. Ez a jubileum mérföldkő a Land Rover sikereinek történetében; 1948 óta, amikor Maurice és Spencer Wilks megtervezte az első Land Rovert, a vállalat jelentősen kiszélesítette modellpalettáját, és megszületett a Defender, a Disco-very, a Freelander és a Range Rover. A hárommilliomodik Land Rover érzékletesen hangsúlyozza: a cég igen komoly részt képviselt Anglia gazdaságában az elmúlt ötven évben. 1948 óta a Land Rover emberek tízezreit alkalmazta West Midlands-i gyárában; a vállalat termékeinek mintegy 77 százalé-kát exportra gyártja, s több mint 140 országba szállít. Az elmúlt öt évben az exporttevékenység bevétele megduplázódott, és ma eléri az évi 2,48 milliárd angol fontot.
A General Motorsé lesz a Daewoo?
Megszületett az a szándéknyilatkozat, amelynek értelmében 1,7 milliárd dollárért az a General Motors többségi tulajdonosként átveheti a Daewoo autógyár egyes részeit. A vegyesvállalathoz kerül a Daewoo Motor 980 millió dollár értékűre becsült, nagyrészt kész személyautókból álló raktárkészlete. A hírek szerint a GM egyre sem tart igényt a Daewoo Motor 16 külföldi üzeme közül, az viszont már biztosan tudható, hogy a Daewoo Motor kelet-európai – lengyelországi, romániai és ukrajnai – érdekeltségei nem kellenek a GM-nek. Az amerikai autógyártó számára az egész adásvétel egyik legfontosabb eredménye, hogy be- törhet a külföldi gyártók elől eddig elzárt dél-koreai autópiacra.
Orbán Viktor: A magyar pártok egy része mindig külföldi zsoldban áll
