Röviden

Munkatársunktól
2001. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baleset nélkül
Egy éven belül immár másodszor sikerült egymillió munkaórát teljesítenie az Opel Hungary Powertrain Ltd. munkatársainak Szentgotthárdon – anélkül, hogy valaki munkanapkieséssel járó balesetet szenvedett volna. Mindemellett a gyárban az elsősegélynyújtást igénylő balesetek száma is folyamatosan csökken. Tekintetbe véve, hogy idén a nyári leállás alatt több millió euró értékű beruházással mintegy 20 alvállalkozó cég a gyár munkatársaival karöltve komoly átalakítási munkákat is kivitelezett, ez az eredmény különösen figyelemre méltó.

Félmilliós adomány
A Porsche és a Kempinski Hotel Corvinus az idén nyáron negyedik alkalommal rendezte meg a Kempinski–Porsche Golfbajnokságot Mária-völgyben, amelyen a két cég partnerei közül mintegy hetvenen vettek rész. A díjkiosztó gálavacsora tombolabevételét – félmillió forintot – a Porsche és a Kempinski teljes egészében az Országos Kardiológiai Intézet gyermekszívközpontja részére ajánlotta fel. Az adományt a napokban adta át dr. Szórád József, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója és Stephan Interthal, a Kempinski Hotel Corvinus ügyvezető igazgatója dr. Szatmári Andrásnak, az intézet szakmai főigazgató helyettesének. A Porsche Hungaria már évek óta kiemelt támogatója a gyermekszívközpontnak, míg a Kempinski Hotel Corvinus – amely nyitása óta aktívan közreműködik számos jótékonysági akcióban – ezzel az adománnyal vált a központ támogatójává. Az évente 600 komoly szívműtétet végző intézetet a Porsche Hungaria eddig 13 millió forinttal támogatta.

Új bank
Másfél éve, 2000. március 13-án a Fiat és a General Motors bejelentették a világ két legnagyobb autópiacára, Európára és Dél-Amerikára vonatkozó stratégiai szövetségüket. Ezen- felül a General Motors és a Fiat Auto megállapodást írtak alá két közös tulajdonú vegyesvállalat létrehozására. Mindezek mellett a két társaság finanszírozási cégei, a GMAC és a Fiat FIDIS is megállapodást írt alá, és a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó együttműködésüket most Magyarországra is kiterjesztik. A Fiat-tulajdonú hitelintézet, a FIDIS S.p.A. ez idáig nem képviseltette magát Magyarországon, míg a GM tulajdonában lévő pénzintézet, az Opel Bank Hungary Rt. már 1992 óta sikeresen működik. Most az a döntés született, hogy az Opel Bank Hungary Rt. nevét GMAC Bank Hungary Rt.-re változtatják és – a Fiat Credit és Opel Credit nevek alatt – pénzügyi szolgáltatásokat ajánlanak Fiat- és Opel-márkakereskedőkön keresztül a vevőknek.

Renault-ház
2001. október 10-én a Renault-ház hivatalosan is megnyitotta kapuit ügyfelei előtt. A budapesti Róbert Károly körúti épületben működik az új és használt autók értékesítése, a használt autók beszámítása, a szerviz- és a Renault Assistance-szolgáltatás is. Az első két emeleten elhelyezkedő autószalonon és márkaszervizen kívül a Renault Hungária székhelye is ebben az épületben található.

Internetes árverés egy Alfa Romeóért
Szeptember végén zárult a jövő év elején bevezetendő Alfa 156 GTA első darabjára meghirdetett on-line árverés. Az internetes oldalt több mint húszezren látogatták meg, és ötven ajánlat érkezett – többnyire Japánból, Németországból, az Egyesült Királyságból, Svájcból és Olaszországból. A kiindulási ár egy euró volt, a győztes ajánlat pedig 48 691 26 euróra rúgott, melyet az Alfa Romeo teljesen egészében a „Tele-thon” jótékonysági alap részére ajánl fel. Az Alfa GTA-ra érkező legmagasabb, „0001 számú” ajánlatot Tadashi Sengoku, egy 44 éves japán orvos tette, aki már két Alfa Romeo (egy Alfa 164 Q4 és egy Alfa Spider) tulajdonosa. Tökéletes olaszsággal a következőt írta a gyárnak: „Nagy megtiszteltetés számomra az a privilégium, hogy az első Alfa 156 GTA-t az internetes árverésen megvásárolhatom. Nagyon örülök, hogy hozzájárulhatok a muszkuláris disztrófia és egyéb genetikai betegségek tudományos kutatását finanszírozó alap támogatásához”.

A hárommilliomodik Land Rover
2001. október elsején a terepjárók királynőjének hárommilliomodik példánya is legördült a gyártósorról – 53 évvel azután, hogy az első jármű elkészült a Land Rover Lode Lane üzemében, Solihullban. A jubileumi jármű egy Monte-Carlo-kék V6-os Freelander. Ez a jubileum mérföldkő a Land Rover sikereinek történetében; 1948 óta, amikor Maurice és Spencer Wilks megtervezte az első Land Rovert, a vállalat jelentősen kiszélesítette modellpalettáját, és megszületett a Defender, a Disco-very, a Freelander és a Range Rover. A hárommilliomodik Land Rover érzékletesen hangsúlyozza: a cég igen komoly részt képviselt Anglia gazdaságában az elmúlt ötven évben. 1948 óta a Land Rover emberek tízezreit alkalmazta West Midlands-i gyárában; a vállalat termékeinek mintegy 77 százalé-kát exportra gyártja, s több mint 140 országba szállít. Az elmúlt öt évben az exporttevékenység bevétele megduplázódott, és ma eléri az évi 2,48 milliárd angol fontot.

A General Motorsé lesz a Daewoo?
Megszületett az a szándéknyilatkozat, amelynek értelmében 1,7 milliárd dollárért az a General Motors többségi tulajdonosként átveheti a Daewoo autógyár egyes részeit. A vegyesvállalathoz kerül a Daewoo Motor 980 millió dollár értékűre becsült, nagyrészt kész személyautókból álló raktárkészlete. A hírek szerint a GM egyre sem tart igényt a Daewoo Motor 16 külföldi üzeme közül, az viszont már biztosan tudható, hogy a Daewoo Motor kelet-európai – lengyelországi, romániai és ukrajnai – érdekeltségei nem kellenek a GM-nek. Az amerikai autógyártó számára az egész adásvétel egyik legfontosabb eredménye, hogy be- törhet a külföldi gyártók elől eddig elzárt dél-koreai autópiacra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.