Nyolcéves tárgyalássorozatot és hosszadalmas pályáztatási folyamatot követően magyar befektetőkkel valósul meg a BILK, a MÁV Rt., a Volán Tefu Rt., a Győr– Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt. és a Hungarocombi Rt. együttműködésének keretében. A BILK alapítói két önálló társaságot hoznak létre: a BILK Logisztikai Terminál Rt.-t a MÁV és a Volán Tefu – 49–51 százalékos részesedéssel – kétmilliárd forintos alaptőkével indítja, a BILK Kombiterminál Rt. létrehozásában pedig a két társaságon kívül, a MÁV Kombiterminál Kft., a GYSEV Rt., illetve a Hungarocombi Kft. vesz részt. A Kombiterminál Rt.-t 2,35 milliárd forintos alaptőkével hozzák létre, ehhez a Volán Tefu 810, a MÁV 740, a Hungarocombi 400, a MÁV Kombiterminál és a GYSEV 200–200 millióval járul hozzá.
Mint azt Manninger Jenő, a közlekedési tárca politikai államtitkára lapunknak elmondta, a korábbi elképzelések szerint a BILK-et döntően külföldi tőkéből építették volna meg, ám a befektetőkkel folytatott tárgyalások eredménytelenek voltak. A BILK-et magyar vállalatok hozzák létre, ezt követően azonban lehetőség nyílik külföldi cégek tőkebefektetésére is. Az államtitkár hozzátette: az új koncepcióról az EU képviselőivel is egyeztettek – a BILK előkészítésére és a vasútvonal átépítésére jelentős PHARE-pénzeket kaptunk –, akik támogatták az elképzeléseket. A BILK a hazai kombinált árufuvarozási és logisztikai rendszer egyik legfontosabb, egyben legnagyobb kiszolgálóegysége lesz, mintegy ötszáz új munkahelyet teremt. Manninger Jenő elmondta: a kormány környezetvédelmi és gazdaságpolitikai megfontolásból kiemelten kezeli a közúti nehézteher-szállítás vasútra terelését. A BILK építését tízmilliárd forintos állami hozzájárulással valósítják meg. A MÁV költségvetési forrásból vásárolta meg a területet, állami és EU-pénzből épül ki a vasúti és a közúti kapcsolat, illetve a Soroksár-Terminál pályaudvar. A BILK Logisztikai Terminál és a BILK Kombiterminál fejlesztését vállalkozói tőkéből és hitelből valósítják meg.
A kombiterminál és a logisztikai központ két ütemben – 2002–2004., illetve 2006–2014. között – jön létre, az első három évben tízmilliárd forintos költségen 70 ezer négyzetméter raktárterület és háromezer négyzetméter irodaközpont, több kilométer vasúti vágány, illetve az ezt kiszolgáló darus rendszer épül. A BILK a második ütem végéig – mai árakon számolva – 33 milliárd forint befektetést jelent.
A logisztikai központhoz kapcsolódóan a MÁV tegnap adta át a Budapest–Ferencváros–Soroksár közötti felújított vasútvonalat. A létesítményt 7,2 milliárd forintért építették át, ehhez az EU 3,8, a költségvetés pedig 3,4 milliárdot biztosított.

Megkötözve, fej nélkül hevertek az áldozatok - döbbenetes leleteket találtak a magyar régészek