Ártényező lehet az elégedettség

A januárban életbe lépő új villamosenergia-törvényben az áramszolgáltatás minőségének romlását tarifacsökkentéssel szeretné szankcionálni a Magyar Energia Hivatal, ami azt jelenti, hogy az esetlegesen gyengébb szolgáltatói minőségért közvetlen anyagi elvonással sújtaná a cégeket a hivatal.

Mayer György
2002. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat éve vizsgálja a villamos energiát használó fogyasztók elégedettségét – amely többek között kiterjed a szolgáltatás minőségére, a panaszok ügyintézésére, az üzemszünetek hosszára, a hálózati feszültség ingadozására, a számlázásra – a Magyar Energia Hivatal (MEH) – tudtuk meg Horváth J. Ferenctől, a MEH elnökhelyettesétől. Mint mondta: ez a vizsgálat azért is nagyon lényeges, mert az áramszolgáltatók jelenleg előre garantált nyereségét meghatározó árszabályozás bizonyos esetekben arra ösztönzi a szolgáltatókat, hogy akár a minőség rovására is csökkentsék költségeiket.
Ezért a MEH nagyon komolyan veszi a szolgáltatás minőségének ellenőrzését, sőt a jövőre életbe lépő új villamosenergia-törvényben azt is szeretnék elérni, hogy a minőség romlását bírság kiszabása mellett, akár a szolgáltatót érintő tarifacsökkentéssel is szankcionálhassák.
A MEH felmérése szerint tavaly voltak a legelégedettebbek a szolgáltatás minőségével a fogyasztók, bár az árak megítélése – pedig ennek megállapítása nem a szolgáltatók hatásköre, hanem hatósági feladat – némileg rontja az eredményt. Az átlagos elégedettségi mutató a maximálisan elérhető százból 70,5 pont volt, szemben az 1996-os első felmérés 65,7 pontos szintjével. A vizsgált időszakban a legmagasabb javulást a Budapesti Elektromos Művek (Elmű) érte el. Minden áramszolgáltató vállalat számára létfontosságú a fogyasztók elégedettsége, hiszen az energiaszolgáltatási láncban – amelyet az erőművek, a Magyar Villamos Művek Rt. és az áramszolgáltatók alkotnak, a szolgáltatók állnak közvetlen kapcsolatban a fogyasztókkal – jelezte Boross Norbert, az Elmű kommunikációs igazgatója a cég hagyományos fogyasztói fórumán.
Szerinte kedvező változás, hogy a kezdetben sokat bírált éves számlázási rendszer bevezetését ma már a MEH felmérése szerint a fogyasztók 95 százaléka támogatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.