A Dekra szakértői szervezet által a salzburgi ügyészség megrendelésére elkészített szakvélemény szerint az alagútban kiütött tűz három fő okra vezethető vissza. A vonat karosszériája nem fémből, hanem műanyagból készült, s égésekor mérges gázok szabadultak fel. Az ajtókat belülről nem lehetett kinyitni. A szerelvényen az utasoknak hozzáférhetetlen helyen volt csak tűzoltó készülék.
Az ügyészség szerint a szerencsétlenséget egy fűtőberendezés okozta, amelyet nem lett volna szabad beépíteni a vasútba, s amely meggyújtotta a hidraulikus vezetékből kiszivárgott olajat. A Dekra szakértői megállapították: a másik, sértetlenül maradt szerelvényen hasonló módon és ugyanazon a helyen szivárgott az olaj, vagyis a szerencsétlenség ezen a vonaton is éppúgy megtörténhetett volna.
A felelősség megállapítására szolgáló per eddig pontosan ki nem jelölt időpontban, de még az idén elkezdődik Salzburgban. A 16 vádlott között vannak a Kapruni Glecscservasutak, a szerelvényeket gyártó cégek és a vasút működését engedélyező hatóságok képviselői.
Kaprunban 2000. november 11-én, Ausztria legsúlyosabb kötélvasút-balesetében 155 ember vesztette életét, amikor a vezetőfülke fűtése lángra lobbantotta a kiszivárgott fűtőolajat, s az alagútban érvényesülő kéményhatás miatt a tűz átterjedt az egész szerelvényre. Alig néhány ember menekült meg. A Dekra az összesen két szerelvény közül az épen maradtat – a katasztrófa idején lefelé haladót – vizsgálta meg, amelynek vezetője a mérges gázoktól megfulladt.

Egy nyíregyházi énekesnő lett a Megasztár női hangja