Durván négyszázezer forinttal kerül többe a 307 SW kivitele, mint a jó egy évvel korábban bemutatott és már a magyar utakon is szép számmal futó sima 307-es. Ez az összeg még akkor is elfogadható lenne, ha csak a hatalmas csomagtartó lenne a többletszolgáltatás a ferde hátú modellhez képest. Ám az SW másban is alaposan túlmutat az év autójának választott Peugeot 307-es egyszerűbb változatain.
A panorámatető valóban különleges élménnyé varázsolja a fedélzeten töltött perceket: a szélvédőtől egészen a hátsó ülések támlájáig nyúlik az üvegtető. Természetesen többrétegű, edzett üvegről van szó, hiszen komoly szerepe van a karoszszéria merevségének megőrzésében is. A 307-es üvegfelületei már eddig sem voltak kicsik, a panorámatetővel együtt azonban meghaladják a két négyzetmétert is.
Ám a Peugeot mérnökei nem csak az üvegtetőt hívták segítségül a szellős utastér kialakításakor, valóban növelték a karosszéria méreteit. A kocsi hossza 22, tengelytávja 10 centimétert gyarapodott a sima 307-eshez képest, sőt szélesebb és magasabb is lett. Ennek köszönhetően a térkínálat az első két üléssorban vetekszik a 406-oséval, miközben a csomagtartó befogadóképessége meghaladja a fél köbmétert. Az SW-hez felárért rendelhető még két ülés (egyenként 75 ezer forintért), amelyeket néhány mozdulattal a csomagtartóban lehet rögzíteni. Csodák nincsenek, itt elég szűkös a hely, de lássuk be, ritkán van arra igény, hogy egyszerre heten utazzanak a kocsiban. Sokkal inkább előny az, hogy az egyenként kiszedhető üléseknek köszönhetően a 307 SW variálhatósága szinte végtelen: az ülések száznál is többféle kombinációban rendezhetők el.
A 307 SW legjobb motorja az úgynevezett „nagy” HDI. A 110 lóerős motor nyomatékosabb, rugalmasabb, mint az ugyanakkora, de csak 90 lóerős verzió, ezért nyugodtabban vezethető, legfőbb erénye azonban a részecskeszűrő. Ez magában tartja a kipufogógázból a kormot, s bizonyos időközönként elégeti – jelenleg ez a világ legtisztább dízelmotorja. Nem lehet panaszunk a fogyasztásra sem: a korán jött nyárban rendszeresen használtuk a klímát, az átlag mégsem lépte túl a hét litert. A 307 SW jobbik dízelmotorja csak Premium, azaz a leggazdagabb felszereltséggel kapható. A modern és környezetbarát motor, valamint a már-már fényűző extralista sem katapultálta azonban az égbe a 307 SW árát. 5,25 millióért jár esőérzékelős ablaktörlő, automatikus fényszóró, könnyűfém kerék, blokkolásgátló, fékasszisztens, klíma, elektromos ablakok és tükrök, sőt a gyárban szerelik be a CD-s autórádiót is. Ennyi pénzért ilyen takarékos, tágas, tetszetős és jól fölszerelt kocsit csak a Peugeot kínál.
Távozott a boszniai Szerb Köztársaság miniszterelnöke
