Üvegtető az év autójában

A Peugeot bemutatta a sikeres 307-es legújabb változatát. Az SW kombiszerű karosszériája, hét ülése és átlátszó panorámateteje unikum a kompakt autók között.

Vadász Gabriella
2002. 05. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Durván négyszázezer forinttal kerül többe a 307 SW kivitele, mint a jó egy évvel korábban bemutatott és már a magyar utakon is szép számmal futó sima 307-es. Ez az összeg még akkor is elfogadható lenne, ha csak a hatalmas csomagtartó lenne a többletszolgáltatás a ferde hátú modellhez képest. Ám az SW másban is alaposan túlmutat az év autójának választott Peugeot 307-es egyszerűbb változatain.
A panorámatető valóban különleges élménnyé varázsolja a fedélzeten töltött perceket: a szélvédőtől egészen a hátsó ülések támlájáig nyúlik az üvegtető. Természetesen többrétegű, edzett üvegről van szó, hiszen komoly szerepe van a karoszszéria merevségének megőrzésében is. A 307-es üvegfelületei már eddig sem voltak kicsik, a panorámatetővel együtt azonban meghaladják a két négyzetmétert is.
Ám a Peugeot mérnökei nem csak az üvegtetőt hívták segítségül a szellős utastér kialakításakor, valóban növelték a karosszéria méreteit. A kocsi hossza 22, tengelytávja 10 centimétert gyarapodott a sima 307-eshez képest, sőt szélesebb és magasabb is lett. Ennek köszönhetően a térkínálat az első két üléssorban vetekszik a 406-oséval, miközben a csomagtartó befogadóképessége meghaladja a fél köbmétert. Az SW-hez felárért rendelhető még két ülés (egyenként 75 ezer forintért), amelyeket néhány mozdulattal a csomagtartóban lehet rögzíteni. Csodák nincsenek, itt elég szűkös a hely, de lássuk be, ritkán van arra igény, hogy egyszerre heten utazzanak a kocsiban. Sokkal inkább előny az, hogy az egyenként kiszedhető üléseknek köszönhetően a 307 SW variálhatósága szinte végtelen: az ülések száznál is többféle kombinációban rendezhetők el.
A 307 SW legjobb motorja az úgynevezett „nagy” HDI. A 110 lóerős motor nyomatékosabb, rugalmasabb, mint az ugyanakkora, de csak 90 lóerős verzió, ezért nyugodtabban vezethető, legfőbb erénye azonban a részecskeszűrő. Ez magában tartja a kipufogógázból a kormot, s bizonyos időközönként elégeti – jelenleg ez a világ legtisztább dízelmotorja. Nem lehet panaszunk a fogyasztásra sem: a korán jött nyárban rendszeresen használtuk a klímát, az átlag mégsem lépte túl a hét litert. A 307 SW jobbik dízelmotorja csak Premium, azaz a leggazdagabb felszereltséggel kapható. A modern és környezetbarát motor, valamint a már-már fényűző extralista sem katapultálta azonban az égbe a 307 SW árát. 5,25 millióért jár esőérzékelős ablaktörlő, automatikus fényszóró, könnyűfém kerék, blokkolásgátló, fékasszisztens, klíma, elektromos ablakok és tükrök, sőt a gyárban szerelik be a CD-s autórádiót is. Ennyi pénzért ilyen takarékos, tágas, tetszetős és jól fölszerelt kocsit csak a Peugeot kínál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.