Összesen 3500 tonna súlyú acélszerkezetet helyeznek el a Duna-meder felett a kivitelező cégek október végéig: a pilléreken lévő két, 107 méter hosszú elem közé két 120 méter és egy 66 méter hosszú elem kerül. A Duna-híd acélelemeit a Ganz Rt. csepeli telepén szerelik össze, majd uszályon szállítják a munkaterületre. A szállítás speciális hajókon történik, az uszályok, ezzel együtt a több száz tonnás acélszerkezet mozgását elöl és hátul egy-egy géphajó tartja kordában. Az út időjárástól és vízállástól függően két-három napig tart.
A legújabb dunai átkelő 920 méter hosszú lesz; a Tolna megyei és a Bács-Kiskun megyei ártéri hidakat kétszáz-kétszáz, a mederhidat pedig 520 méter hosszúra építik. A szekszárdi híd külön érdekessége, hogy a mederpilléreken lévő elemek teljes egészében acélból készülnek, az ártéri hidak azonban úgynevezett öszvérszerkezetű létesítmények lesznek. Ez annyit jelent, hogy a híd váza acél lesz, a pályalemez viszont vasbetonból készül. Tekintélyes súlyuk lesz az ártéri hidaknak is, a betonozást követően 1100-1100 tonnát nyomnak. Horváth Szabolcstól, a Ganz Rt. projektvezetőjétől megtudtuk, hogy a tizenkét hídpillér közül tíz építését befejezték. A két hiányzó mederpillér közül az egyik augusztusra, a másik októberre készül el. Ezt követően kerül a pillérekre a középső és egyben utolsó acélelem, ekkor pedig a hídavatáskor szokásos, jóféle itallal teli hordót is át lehet gurítani a hídon.
A jövő évi munkák között szerepel a híd teljes szigetelése, illetve a kiegészítő elemek – korlátok, szegélytartók, lámpák, hajóradarok – felszerelése, majd a pályalemez aszfaltozása. A kivitelezők 2003. nyár elejére fejezik be az építési munkálatokat, a hatóságok pedig elvégezhetik a terhelési próbákat. A híd megnyitását követően a gépjárművek kétszer egy sávos utat vehetnek igénybe, az átkelő egyik oldalán gyalogos-, illetve kerékpárút lesz, a másik oldalra pedig, a fenntartási munkák ellátásához, üzemi járda épül.
Rejtélyes haláleset történt a XI. kerületben
