Uszályokon érkeznek a kész elemek

A Ganz Híd- és Acélszerkezet-gyártó Rt. és a Vegyépszer Rt. munkatársai hétfőn helyezték el a Duna-mederbe épített pillérekre a 107 méter hosszú, hatszáz tonna tömegű hídelemet. Szekszárd térségében másfél hónapon belül ez volt a második ilyen művelet. Egyelőre úgy tűnik, nincs akadálya, hogy az M9-es autóút része, a szekszárdi Duna-híd 2003. június 30-án megnyitható legyen a forgalom előtt.

Putsay Gábor
2002. 06. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 3500 tonna súlyú acélszerkezetet helyeznek el a Duna-meder felett a kivitelező cégek október végéig: a pilléreken lévő két, 107 méter hosszú elem közé két 120 méter és egy 66 méter hosszú elem kerül. A Duna-híd acélelemeit a Ganz Rt. csepeli telepén szerelik össze, majd uszályon szállítják a munkaterületre. A szállítás speciális hajókon történik, az uszályok, ezzel együtt a több száz tonnás acélszerkezet mozgását elöl és hátul egy-egy géphajó tartja kordában. Az út időjárástól és vízállástól függően két-három napig tart.
A legújabb dunai átkelő 920 méter hosszú lesz; a Tolna megyei és a Bács-Kiskun megyei ártéri hidakat kétszáz-kétszáz, a mederhidat pedig 520 méter hosszúra építik. A szekszárdi híd külön érdekessége, hogy a mederpilléreken lévő elemek teljes egészében acélból készülnek, az ártéri hidak azonban úgynevezett öszvérszerkezetű létesítmények lesznek. Ez annyit jelent, hogy a híd váza acél lesz, a pályalemez viszont vasbetonból készül. Tekintélyes súlyuk lesz az ártéri hidaknak is, a betonozást követően 1100-1100 tonnát nyomnak. Horváth Szabolcstól, a Ganz Rt. projektvezetőjétől megtudtuk, hogy a tizenkét hídpillér közül tíz építését befejezték. A két hiányzó mederpillér közül az egyik augusztusra, a másik októberre készül el. Ezt követően kerül a pillérekre a középső és egyben utolsó acélelem, ekkor pedig a hídavatáskor szokásos, jóféle itallal teli hordót is át lehet gurítani a hídon.
A jövő évi munkák között szerepel a híd teljes szigetelése, illetve a kiegészítő elemek – korlátok, szegélytartók, lámpák, hajóradarok – felszerelése, majd a pályalemez aszfaltozása. A kivitelezők 2003. nyár elejére fejezik be az építési munkálatokat, a hatóságok pedig elvégezhetik a terhelési próbákat. A híd megnyitását követően a gépjárművek kétszer egy sávos utat vehetnek igénybe, az átkelő egyik oldalán gyalogos-, illetve kerékpárút lesz, a másik oldalra pedig, a fenntartási munkák ellátásához, üzemi járda épül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.