A 44-es út is csak ígéret marad

Mégsem épül meg 2006-ig a 44-es gyorsforgalmi út, noha Medgyessy Péter miniszterelnök erre szavát adta Békéscsabán. Tegnap a 44-es főút fejlesztése napirendre került a megyegyűlésen, illetve Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter békéscsabai sajtótájékoztatóján is.

Molnár Lajos
2003. 04. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelenleg több munka is folyamatban van a 44-es úton – tudhatták meg a képviselők a megyegyűlésen. Épül a békéscsabai elkerülő út első, négy kilométeres szakasza, a megyeszékhely és a veszei külterület közötti 3,4 kilométeres részt négysávosítják, továbbá szintén négysávosra bővítik a Veszei és Gyula közötti 4,8 kilométeres szakaszt.
Vantara Gyula, a Békés Megyei Állami Közútkezelő Közhasznú Társaság ügyvezető igazgatója elmondta: az 1999-ben elkezdett tervezésben az ütemezett kiépítést választották. Mivel az M5-ös autópálya már elérte Kecskemétet, onnan a gyulai határátkelőhelyig még további 140 kilométeres gyorsforgalmi út megépítése van hátra, ennek megközelítő költsége egymilliárd forint kilométerenként.

Az ügyvezető igazgató ismertette a kormány múlt hónapban megjelent rendeletét a 44-es főútvonal fejlesztéséről. Eszerint a 44-est 2015-ig fejlesztik gyorsforgalmivá, 2005 és 2007 között készülne el a Békéscsabát elkerülő út második üteme, illetve 2007 után a Békésszentandrást és Szarvast elkerülő szakasz. Gajda Mihály, a Fidesz képviselője arra emlékeztette a szocialista frakció tagjait: a tavalyi választások idején szórólapjukon azt vállalták, hogy 2006-ra gyorsforgalmi úttá fejlesztik a 44-es főútvonalat, és ezt augusztusban, az önkormányzati választások előtt Békéscsabán kampányolva Medgyessy Péter miniszterelnök is megígérte. Gajda Mihály arra szólította fel a szocialistákat, harcoljanak azért, hogy ez az ígéretük megvalósulhasson.
Domokos László, a Fidesz-frakció vezetője Csillag István miniszter neki címzett levelét ismertette: eszerint a folyamatban lévő beruházásokon túl 2006-ig a kormány újabb forrásokat nem tervez a 44-es főútvonal fejlesztésére. A képviselők az ellenzéki és a kormánypárti frakció összefogását sürgették a 44-es fejlesztése céljából. Varga Zoltán, a megyegyűlés szocialista elnöke helyeselte ezt az együttműködést.
Csillag István miniszter segítségére a sajtótájékoztatón Pap János, Békéscsaba szabad demokrata polgármestere sietett. A Magyar Nemzet kérdésére, hogy miért nem tartja be a miniszterelnök az ígéretét, kijelentette: a tavalyi kormányváltás után megdöbbenve tapasztalták, hogy az előző kabinet 2015-ig szóló tervei között nem szerepelt a 44-es fejlesztése. Sok helyi politikus azt tűzte ki célul, hogy legalább a 2015-ig megfogalmazott elképzelések közé kerüljön be a fejlesztés, és ez márciusban hivatalos kormányrendeletként meg is jelent. Mint mondta, természetesen valamenynyien azt szeretnék, ha minél hamarabb megépülne a gyorsforgalmi, de a kormány lehetőségei behatároltak.
Csillag István a folyamatban lévő beruházásokra hívta fel a figyelmet, ezek, illetve a Kondoros és Békéscsaba közötti húsz kilométeres útrehabilitáció 2006-ig be is fejeződik. A kormány azt szeretné, ha az elmaradott régiók az infrastruktúra gyors fejlesztése révén csökkenthetnék a hátrányukat. A miniszter szerint ha összehasonlítanánk azokat az összegeket, amelyeket a kormányok az elmúlt tizenkét évben útépítésre fordítottak, illetve azt a forrást, ami a következő három évben e célra várható, akkor 2:36-hoz arányt kapnánk.
*
Nem készül el ez év novemberéig, az eredeti befejezési határidőig az M3-as autópályát Miskolccal összekötő, 24 kilométer hosszúságú M30-as, mert a területkisajátítás nehézkesen halad – mondta tegnap újságíróknak Sajtópetri határában Farkas László, a kivitelező Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.