Jelenleg több munka is folyamatban van a 44-es úton – tudhatták meg a képviselők a megyegyűlésen. Épül a békéscsabai elkerülő út első, négy kilométeres szakasza, a megyeszékhely és a veszei külterület közötti 3,4 kilométeres részt négysávosítják, továbbá szintén négysávosra bővítik a Veszei és Gyula közötti 4,8 kilométeres szakaszt.
Vantara Gyula, a Békés Megyei Állami Közútkezelő Közhasznú Társaság ügyvezető igazgatója elmondta: az 1999-ben elkezdett tervezésben az ütemezett kiépítést választották. Mivel az M5-ös autópálya már elérte Kecskemétet, onnan a gyulai határátkelőhelyig még további 140 kilométeres gyorsforgalmi út megépítése van hátra, ennek megközelítő költsége egymilliárd forint kilométerenként.
Az ügyvezető igazgató ismertette a kormány múlt hónapban megjelent rendeletét a 44-es főútvonal fejlesztéséről. Eszerint a 44-est 2015-ig fejlesztik gyorsforgalmivá, 2005 és 2007 között készülne el a Békéscsabát elkerülő út második üteme, illetve 2007 után a Békésszentandrást és Szarvast elkerülő szakasz. Gajda Mihály, a Fidesz képviselője arra emlékeztette a szocialista frakció tagjait: a tavalyi választások idején szórólapjukon azt vállalták, hogy 2006-ra gyorsforgalmi úttá fejlesztik a 44-es főútvonalat, és ezt augusztusban, az önkormányzati választások előtt Békéscsabán kampányolva Medgyessy Péter miniszterelnök is megígérte. Gajda Mihály arra szólította fel a szocialistákat, harcoljanak azért, hogy ez az ígéretük megvalósulhasson.
Domokos László, a Fidesz-frakció vezetője Csillag István miniszter neki címzett levelét ismertette: eszerint a folyamatban lévő beruházásokon túl 2006-ig a kormány újabb forrásokat nem tervez a 44-es főútvonal fejlesztésére. A képviselők az ellenzéki és a kormánypárti frakció összefogását sürgették a 44-es fejlesztése céljából. Varga Zoltán, a megyegyűlés szocialista elnöke helyeselte ezt az együttműködést.
Csillag István miniszter segítségére a sajtótájékoztatón Pap János, Békéscsaba szabad demokrata polgármestere sietett. A Magyar Nemzet kérdésére, hogy miért nem tartja be a miniszterelnök az ígéretét, kijelentette: a tavalyi kormányváltás után megdöbbenve tapasztalták, hogy az előző kabinet 2015-ig szóló tervei között nem szerepelt a 44-es fejlesztése. Sok helyi politikus azt tűzte ki célul, hogy legalább a 2015-ig megfogalmazott elképzelések közé kerüljön be a fejlesztés, és ez márciusban hivatalos kormányrendeletként meg is jelent. Mint mondta, természetesen valamenynyien azt szeretnék, ha minél hamarabb megépülne a gyorsforgalmi, de a kormány lehetőségei behatároltak.
Csillag István a folyamatban lévő beruházásokra hívta fel a figyelmet, ezek, illetve a Kondoros és Békéscsaba közötti húsz kilométeres útrehabilitáció 2006-ig be is fejeződik. A kormány azt szeretné, ha az elmaradott régiók az infrastruktúra gyors fejlesztése révén csökkenthetnék a hátrányukat. A miniszter szerint ha összehasonlítanánk azokat az összegeket, amelyeket a kormányok az elmúlt tizenkét évben útépítésre fordítottak, illetve azt a forrást, ami a következő három évben e célra várható, akkor 2:36-hoz arányt kapnánk.
*
Nem készül el ez év novemberéig, az eredeti befejezési határidőig az M3-as autópályát Miskolccal összekötő, 24 kilométer hosszúságú M30-as, mert a területkisajátítás nehézkesen halad – mondta tegnap újságíróknak Sajtópetri határában Farkas László, a kivitelező Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese.

Füstös szobák titka – ő küldte Gyurcsánynak a selyemzsinórt