Nincs elég pénz a 4-es metróra

A kormány arányaiban nem ad több pénzt a 4-es metró építésére az eredeti metrószerződésben vállaltnál, nem hagyja magát zsarolni, a beruházásnak maximum a hatvan százalékát finanszírozná – erősítette meg információinkat a kormányfő. Atkári János szerint a jelenlegi feltételek mellett a főváros nem képes ezt az arányt vállalni.

2003. 04. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Medgyessy Péter, utalva Demszky Gábor korábbi nyilatkozataira, közölte: furcsállaná, ha a főváros kiszállna a metróból. „Hát kinek az érdeke egy metró építése, ha nem a fővárosnak? Így is még el kell számolnunk majd a vidék Magyarországának, hogy miért költünk ilyen óriási pénzt a főváros metrójának a megépítésére.” A kormányfő az MTV szerdai Este című műsorában úgy fogalmazott, hogy nem enged a zsarolásnak, a fővárosnak jelentős forrásai vannak. Mint arról elsőként beszámoltunk, várhatóan két metrótörvény-tervezetet tárgyal majd a kabinet a korábbi ígéretektől eltérően május elején. Az egyik a főváros igényeit venné inkább figyelembe, míg a másik a kormányét. Az mindenesetre egyre valószínűbb, hogy az első ütemben csak a Baross térig épülne a 75 százalékban az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből megvalósítandó beruházás.
A fővárosi önkormányzat csak olyan feltételek mellett tudna 60:40 százalékos finanszírozási arányban megállapodást kötni a kormánynyal, ha Budapest az 1998-ban prognosztizált pénzügyi-gazdasági helyzetben lenne – nyilatkozta lapunknak Atkári János (SZDSZ) pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes. Szerinte az előző négy évben több mint százmilliárd forint halmazati összegtől esett el a főváros, hiszen egyre kevesebb költségvetési és címzett állami támogatást kapott, a BKV nem emelhette megfelelő mértékben a tarifákat, s több esetben kormánygaranciát sem kaptak egyes beruházásokra. Mindezek ismeretében ha létrejön a megállapodás a kormányzattal, változtatni kell ezeken a feltételeken, akár a metrófinanszírozási arányon, akár a támogatási rendszeren – mondta Atkári, aki még bízik a metrószerződés megkötésében. Kifejtette: a főváros azért sem tudja vállalni a több mint háromszázmilliárdos beruházás negyven százalékának finanszírozását, mert Budapest már kimerítette hitelfelvételi kapacitását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.