Medgyessy Péter, utalva Demszky Gábor korábbi nyilatkozataira, közölte: furcsállaná, ha a főváros kiszállna a metróból. „Hát kinek az érdeke egy metró építése, ha nem a fővárosnak? Így is még el kell számolnunk majd a vidék Magyarországának, hogy miért költünk ilyen óriási pénzt a főváros metrójának a megépítésére.” A kormányfő az MTV szerdai Este című műsorában úgy fogalmazott, hogy nem enged a zsarolásnak, a fővárosnak jelentős forrásai vannak. Mint arról elsőként beszámoltunk, várhatóan két metrótörvény-tervezetet tárgyal majd a kabinet a korábbi ígéretektől eltérően május elején. Az egyik a főváros igényeit venné inkább figyelembe, míg a másik a kormányét. Az mindenesetre egyre valószínűbb, hogy az első ütemben csak a Baross térig épülne a 75 százalékban az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből megvalósítandó beruházás.
A fővárosi önkormányzat csak olyan feltételek mellett tudna 60:40 százalékos finanszírozási arányban megállapodást kötni a kormánynyal, ha Budapest az 1998-ban prognosztizált pénzügyi-gazdasági helyzetben lenne – nyilatkozta lapunknak Atkári János (SZDSZ) pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes. Szerinte az előző négy évben több mint százmilliárd forint halmazati összegtől esett el a főváros, hiszen egyre kevesebb költségvetési és címzett állami támogatást kapott, a BKV nem emelhette megfelelő mértékben a tarifákat, s több esetben kormánygaranciát sem kaptak egyes beruházásokra. Mindezek ismeretében ha létrejön a megállapodás a kormányzattal, változtatni kell ezeken a feltételeken, akár a metrófinanszírozási arányon, akár a támogatási rendszeren – mondta Atkári, aki még bízik a metrószerződés megkötésében. Kifejtette: a főváros azért sem tudja vállalni a több mint háromszázmilliárdos beruházás negyven százalékának finanszírozását, mert Budapest már kimerítette hitelfelvételi kapacitását.
Kubatov Gábor is elbúcsúztatta a mandátumát elvesztő Fekete-Győr Andrást