Teljes egészében áttér a közúti szállításra 2004-től az MP Rt. – tájékoztatta lapunkat Tomecskó Tamás, a posta szóvivője. A vasúti postajáratok megszüntetése részben a postai fejlesztésekkel indokolható. A budaörsi logisztikai központ 2004 elején nyílik meg, így a Keleti pályaudvaron levő levél- és csomagfeldolgozó egységeket is oda telepítik. Másrészt a posta szerint közúton könnyebben szervezhető a szállítás, nem terhelik le egyszerre a vidéki feldolgozóközpontokat – mivel folyamatosan indíthatók a teherautók –, és megoldható a küldemények továbbítása postától postáig.
A posta közúti járművei évente hatvankilencmillió kilométert teljesítenek, a vasúti szállítás aránya tíz-tizenkét százalék. Jelenleg a fővárosból nyolc vidéki központba – Nyíregyháza, Miskolc, Békéscsaba, Szeged, Pécs, Balatonszentgyörgy, Szombathely, Győr – továbbítja vasúton a posta küldeményeit, a szerelvények éjszaka, illetve a késő esti órákban közlekednek. A posta évente ötszázmillió forintot fizet a MÁV Rt.-nek a küldemények elszállításáért. Az MP Rt. a közeljövőben 1260 gépjármű vásárlására hirdet közbeszerzési eljárást, ezek között szerepel az a 60-70 nehéz-teherautó amely a harminc vasúti vagont váltja ki. A teherautókon kívül személygépkocsikat, furgonokat és motorkerékpárokat vásárol a társaság. Ilyen mértékű gépjárműbeszerzésre azért lesz szükség, mert 2004. január 1-jétől az EU-s előírások szerint gondoskodni kell a csomagok házhoz szállításáról, másrészt pedig szeptembertől kiterjesztik a mobil postahálózatot. Mint arról korábban beszámoltunk, a mobil posta következménye, hogy számos hivatalt bezárnak.
Az MP Rt. hivatalosan még nem kereste meg a vasúttársaságot a postai szállításokról szóló szerződés felbontásáról – tájékoztatta lapunkat a MÁV Rt.
Az olasz baloldalnak nem tetszik, hogy a betlehemállítás még mindig hagyomány















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!