Egyesek a teherautók terepversenyére, míg mások a kamionok gyorsasági futamaikra esküsznek. Az igazság: mindkettőnek megvan a maga varázsa. A terepverseny (Truck Trial) magyarországi EB-futamának szervezője, Szentes László lapunknak elmondta: az Európa-bajnokság hét országban és hét kategóriában zajlik. Öt szériaverseny – ahol a jármű paraméterein nem lehet változtatni –, míg kettőben tuningautók küzdenek. A helyszínekre a versenyzők döntően Németországból és Ausztriából érkeznek, de vannak spanyol, angol, ukrán, orosz és fehérorosz versenyzők is. Természetesen a magyarok is kormány mögé ülnek, ám anyagi okok miatt „csak” a középmezőnyben vannak. Pénzhiány miatt ugyanis többnyire csak a hazai futamokon vesznek részt. A szabályok viszont úgy szólnak, ha egy versenyző legalább négy futamon nem indul, akkor már nem szólhat bele az EB-sorrend alakulásába. Egy jármű megépítése is sokba kerül, annak költsége elérheti az 5–10 millió forintot. Szentes szerint napjainkban ezek a versenyek Kelet-Közép-Európában már népszerűbbek, mint a kontinens nyugatibb felén, s azokra akár 15–20 ezer néző is kilátogat. Ezért tavasszal ismét megrendezik a hazai, nyáron pedig az EB-futamot hazánkban.
Szinte mindenkit elkápráztatnak a másik versenyforma, a Truck Race versenyzői is. A „dromedárok” futama és környezete leginkább a Formula–1-hez hasonlít. Ez is egy vándorcirkusz, ahol időről időre újabb és újabb – európai – helyszíneken mérik öszsze tudásukat a sofőrök és az 1000–1500 lóerős, aszfaltszaggató gépmonstrumok. A nézők akár személyesen is találkozhatnak a versenyzőkkel, megnézhetik a járműveket. A kamionok akár 160 kilométer/órás sebességgel is róják a köröket. Némely szakemberek és versenyzők azonban úgy látják, hogy a biztonság szavatolása mellett még látványosabbak lennének a futamok, ha tovább nőne a sebességhatár.
Postán talált pénztárcát egy dorogi férfi, elfogták a rendőrök