Meglepetésként érte az ellenzéki képviselőket a felszíni beruházásokra vonatkozó többletköltség híre, ám a DBR Metró Projekt Igazgatóságot – amely levezényelte a felszíni munkákat – nem, hiszen információink szerint már nyáron tudtak a költségtúllépésről. Deák András, a Városháza közbeszerzési bizottságának fideszes elnöke lapunk kérdésére közölte: a többletköltségek jelentkezéséről nem tudtak, hiszen a felszíni munkák tendereztetését kivonták a politikai ellenőrzés alól, azt a projektigazgatóság kezelte. Az 1,3 milliárd forintos utólagos többlet megkérdőjelezi a tendereztetés tisztességes voltát – tette hozzá.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója kérdésünkre kifejtette: az utólagos többlet főként a 4-es villamos végállomásának átépítéséből, a Bartók Béla út, valamint a Móricz Zsigmond körtér felújításából keletkezett, mivel ezen beruházások során előre nem tervezett munkákat kellett teljesíteni. A helyszínen kiosztott előterjesztés indoklásában egyébként olyan érvek szerepeltek, hogy többletköltséget okozott például a világháborús bombák eltávolítása, valamint a Móricz Zsigmond körtéri aluljárók szélesítése.
*
A közgyűlés elfogadta az MSZP-frakció azon indítványát, amely szerint a pénzügyi bizottság vizsgálja meg, valóban jogosak-e a felmerült többletköltségigények. Értesülésünk szerint a 4-es metró építésének csúszása miatt a beruházást finanszírozó EIB nemzetközi pénzintézetnél is módosítani kell a hitelkeret-lehívási szerződést. Úgy tudjuk, a finanszírozási és a kincstári szerződéstervezet már szignálásra kész, ám azokat még senki nem látta el kézjegyével. Medgyessy Péter kormányfő viszont információink szerint közvetítőn keresztül jelezte, hogy szignálná a két szerződést, még a karácsonyi üdülése előtt. A kormány és a Fővárosi Közgyűlés csak a szignálás után tárgyalhatja meg a metrószerződést, s csak ezek után köthető meg a kormány és a főváros közötti szerződés a 4-es metróról.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő