Metró nincs, de drágább

Több mint 1,3 milliárd forintos többletigény jelentkezett a 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni beruházások költségeinél a korábban jóváhagyott 13,6 milliárdhoz képest, holott még egy centiméter sem épült meg az új közlekedési vonalból. A tényleges metróberuházás csúszása miatt az EIB-nél is módosítani kell a hitelszerződést.

2003. 12. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglepetésként érte az ellenzéki képviselőket a felszíni beruházásokra vonatkozó többletköltség híre, ám a DBR Metró Projekt Igazgatóságot – amely levezényelte a felszíni munkákat – nem, hiszen információink szerint már nyáron tudtak a költségtúllépésről. Deák András, a Városháza közbeszerzési bizottságának fideszes elnöke lapunk kérdésére közölte: a többletköltségek jelentkezéséről nem tudtak, hiszen a felszíni munkák tendereztetését kivonták a politikai ellenőrzés alól, azt a projektigazgatóság kezelte. Az 1,3 milliárd forintos utólagos többlet megkérdőjelezi a tendereztetés tisztességes voltát – tette hozzá.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója kérdésünkre kifejtette: az utólagos többlet főként a 4-es villamos végállomásának átépítéséből, a Bartók Béla út, valamint a Móricz Zsigmond körtér felújításából keletkezett, mivel ezen beruházások során előre nem tervezett munkákat kellett teljesíteni. A helyszínen kiosztott előterjesztés indoklásában egyébként olyan érvek szerepeltek, hogy többletköltséget okozott például a világháborús bombák eltávolítása, valamint a Móricz Zsigmond körtéri aluljárók szélesítése.
*
A közgyűlés elfogadta az MSZP-frakció azon indítványát, amely szerint a pénzügyi bizottság vizsgálja meg, valóban jogosak-e a felmerült többletköltségigények. Értesülésünk szerint a 4-es metró építésének csúszása miatt a beruházást finanszírozó EIB nemzetközi pénzintézetnél is módosítani kell a hitelkeret-lehívási szerződést. Úgy tudjuk, a finanszírozási és a kincstári szerződéstervezet már szignálásra kész, ám azokat még senki nem látta el kézjegyével. Medgyessy Péter kormányfő viszont információink szerint közvetítőn keresztül jelezte, hogy szignálná a két szerződést, még a karácsonyi üdülése előtt. A kormány és a Fővárosi Közgyűlés csak a szignálás után tárgyalhatja meg a metrószerződést, s csak ezek után köthető meg a kormány és a főváros közötti szerződés a 4-es metróról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.