Új szolgáltató, régi telefonszám

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) központi referencia-adatbázisához beérkező adatok szerint január 22-én valósult meg első alkalommal, hogy egy hazai vezetékestelefon-előfizető korábbi hívószáma megtartása mellett új szolgáltatót vett igénybe.

2004. 02. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Üzleti érdekek miatt a hivatal nem hozta nyilvánosságra, hogy melyik két szolgáltató jelentette be az úgynevezett földrajzi számhordozhatóságot a vezetékestelefon-piacon. Az MTI piaci információi szerint ez a két társaság a GTS–DataNet Távközlési Kft. és a PanTel Rt. Az elektronikus hírközlési törvény január 1-jétől teszi lehetővé a számhordozást, amelytől a szakértők a jövőben a tarifák csökkenését és a távközlési liberalizáció élénkülését várják. Az NHH-hoz január első napjaiban érkezett az első számhordozási igény, amelynek értelmében száz üzleti fővonal előfizetése kerül át egy új szolgáltatóhoz. Az úgynevezett földrajzi számhordozhatóság azt jelenti, hogy a helyhez kötött telefonvonal előfizetését az előfizető átviheti más szolgáltatóhoz. A telefonszolgáltatók első körben az üzleti előfizetők számára kínálnak majd a korábbinál kedvezőbb díjakat.
Az NHH közölte: a hatóság formálisan nem értesül arról, hogy a szolgáltatók milyen ajánlatokkal próbálják az előfizetőket magukhoz átcsábítani, sőt hivatalosan azt sem jelentheti be az NHH, hogy az előfizető melyik szolgáltatót hagyta el, s melyikkel kötött új szerződést. Az NHH mindössze a hordozott számok mennyiségét közölheti: eszerint eddig két bejelentés érkezett, mindkettő száz-száz üzleti előfizetést érint. A közlemény szerint ha az előfizető eldöntötte a számhordozást, akkor csupán egy bejelentő űrlapot kell kitöltenie az új szolgáltatónál, az ügy többi részét a telefontársaságok intézik el egymás között. A törvényi előírások három napot adnak az új szolgáltatónak arra, hogy a változást a régi szolgáltató számára jelezze. A régi szolgáltatónak ugyancsak három napon belül kell eldöntenie, hogy a számhordozás megindítható-e: ha például az előfizetőnek számlatartozása van, akkor azt először ki kell egyenlítenie.
Ezt követően a két szolgáltató együttműködve elvégzi a szükséges műszaki tennivalókat a hálózatokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.