Több tíz milliárd forintot dob ki az állam, mert koncesszióban építi meg az M6-os autópálya Budapesttől Dunaújvárosig tartó szakaszát – jelentette ki lapunk érdeklődésére Manninger Jenő fideszes országgyűlési képviselő. Az előző ciklusban a közlekedési tárca politikai államtitkáraként, jelenleg brüsszeli megfigyelőként tevékenykedő politikus szerint azzal, hogy az Európai Parlament a 30 kiemelten támogatott beruházás közé javasolta a gyorsforgalmi út megépítését, megnőtt az esélye annak is, hogy a projekt jelentős támogatást kapjon az unió kohéziós és strukturális alapjából.
Mint arról tegnap már beszámoltunk, az autópálya besorolásáról a Brüsszelben tartózkodó magyar megfigyelők együttes lobbinyomására szavaztak az európai képviselők. Ha a módosítást a jelenlegi ír elnökség is megerősíti, az építkezés költségeinek tíz–harminc százalékát az unió állja majd.
Az M6-os része annak a közlekedési folyosónak, amely a lengyelországi Gdansk városától az Adriai-tenger partjáig vezet majd. Az észak–déli autópálya részeként Magyarországon először az M6-os Budapesttől Dunaújvárosig tartó szakasza épül meg koncesszióban, majd uniós támogatással építik tovább. Csillag István gazdasági miniszter kedden kiemelte, hogy az M6-os, valamint a közlekedési folyosóhoz szintén csatlakozó 2-es út kiépítéséhez az unió 2007-től kezdődő ciklusában 200–250 milliárd forintot igényelhetünk, Manninger Jenő viszont úgy véli, hogy a kedvező brüsszeli döntés miatt nem kellene három évet várnunk. – Az autópálya bekerült az igazán fontos európai beruházások sorába, vagyis nagyobb eséllyel nagyobb összegre pályázhatnánk. Ehhez képest a kormány részben koncesszióban építteti meg az utat, holott az M5-ös kapcsán világossá vált, hogy ez a lehető legdrágább konstrukció – nyilatkozta. Manninger Jenő kiemelte: az MSZP–SZDSZ-kormány két év alatt még egyetlen eurót sem tudott kiharcolni útépítésre.

Videón, ahogy Magyar Péter emberei elmenekültek az Origo kérdései elől a balhéba fulladó közgyűlésen