Az M6-os uniós forrásból épülhetne

A tervek szerint 2006-ra készül el az M6-os autópálya Budapesttől Dunaújvárosig tartó szakasza; az építésre és az üzemeltetésre koncessziós szerződést írtak ki. Manninger Jenő fideszes országgyűlési képviselő úgy véli, a finanszírozást nagy hiba a nyertes pályázóra bízni, mert az építkezésre jó eséllyel kaphatnánk uniós támogatást is.

Erdősi Csaba
2004. 03. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több tíz milliárd forintot dob ki az állam, mert koncesszióban építi meg az M6-os autópálya Budapesttől Dunaújvárosig tartó szakaszát – jelentette ki lapunk érdeklődésére Manninger Jenő fideszes országgyűlési képviselő. Az előző ciklusban a közlekedési tárca politikai államtitkáraként, jelenleg brüsszeli megfigyelőként tevékenykedő politikus szerint azzal, hogy az Európai Parlament a 30 kiemelten támogatott beruházás közé javasolta a gyorsforgalmi út megépítését, megnőtt az esélye annak is, hogy a projekt jelentős támogatást kapjon az unió kohéziós és strukturális alapjából.
Mint arról tegnap már beszámoltunk, az autópálya besorolásáról a Brüsszelben tartózkodó magyar megfigyelők együttes lobbinyomására szavaztak az európai képviselők. Ha a módosítást a jelenlegi ír elnökség is megerősíti, az építkezés költségeinek tíz–harminc százalékát az unió állja majd.
Az M6-os része annak a közlekedési folyosónak, amely a lengyelországi Gdansk városától az Adriai-tenger partjáig vezet majd. Az észak–déli autópálya részeként Magyarországon először az M6-os Budapesttől Dunaújvárosig tartó szakasza épül meg koncesszióban, majd uniós támogatással építik tovább. Csillag István gazdasági miniszter kedden kiemelte, hogy az M6-os, valamint a közlekedési folyosóhoz szintén csatlakozó 2-es út kiépítéséhez az unió 2007-től kezdődő ciklusában 200–250 milliárd forintot igényelhetünk, Manninger Jenő viszont úgy véli, hogy a kedvező brüsszeli döntés miatt nem kellene három évet várnunk. – Az autópálya bekerült az igazán fontos európai beruházások sorába, vagyis nagyobb eséllyel nagyobb összegre pályázhatnánk. Ehhez képest a kormány részben koncesszióban építteti meg az utat, holott az M5-ös kapcsán világossá vált, hogy ez a lehető legdrágább konstrukció – nyilatkozta. Manninger Jenő kiemelte: az MSZP–SZDSZ-kormány két év alatt még egyetlen eurót sem tudott kiharcolni útépítésre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.