A 2001 őszén bemutatott új 7-es sorozat vegyes érzelmeket kavart az autós társadalomban. Sokan kritizálták szokatlan formavilágát, de úgy tűnik, mégis bevált a furcsa recept, hiszen a nagy BMW fél éven belül a világ legnagyobb darabszámban eladott nyolchengeres luxusautójává vált. A kínálat tavaly további motorokkal bővült, az igazi csemegét azonban a végére hagyta a gyár.
A 12 hengeres modellek megjelenésükben csupán finom apróságokban térnek el a hat- és nyolchengeres verzióktól. Az első sárvédőket és a küszöböt V12 felirat díszíti, a jellegzetes BMW vesét szélesebbre húzták, míg a B oszlop és a külső tükrök nyele magas fényű fekete felületkezelést kapott. Krómszegéllyel díszítették a lökhárítókat, valamint a 14 centiméterrel hosszabb tengelytávú 760Li tetőéleit. Markáns külső megkülönböztető jegy a 18 collos könnyűfém keréktárcsa. Az utastérben a megszokott kép fogadja az utasokat, ám a részletek itt is árulkodnak: a műszerfalat, az ablakszegélyeket és az ajtózsebeket kézzel varrott bőr borítja. A napellenzők és a tetőkárpit Alcantara huzatot kaptak, a képet pedig intarziás fabetétek teszik teljessé.
A körítés rendkívül esztétikus, a figyelem középpontjában azonban természetesen a tizenkét hengeres motor áll. A műfaj nem ismeretlen a BMW számára, hiszen 1987 és 2001 között csaknem százezer példányban talált gazdára a V12 előző két generációja.
A mostani, hatliteres motor azonban két szempontból is világújdonságnak számít. Ez ugyanis a világ első, közvetlen benzinbefecskendezéses 12 hengeres motorja, ráadásul példa nélküli módon a világ összes piacán, beleértve Észak-Amerikát is, azonos kivitelben kínálják. Ez utóbbi a két kontinensen uralkodó, alapvetően eltérő vezetési szokások és igények miatt érdemel említést, azonban a tökéletesen kiegyensúlyozott, 60 fokos V-motor tekintélyes, a teljes fordulatszám-tartományban 500 Nm-t meghaladó nyomatékával az amerikai big block V-motorokat is lepipálja. Gyorsulási értékei elképesztőek – a 200 km/h tempót 17 másodperc alatt éri el –, ugyanakkor mind az Eu IV, mind az amerikai LEV emissziós előírásokat teljesíti, átlagos fogyasztása pedig 13,4 liter, ami a kategóriában kiemelkedően szerénynek számít.
A meggyőző paraméterek hátterében természetesen az élvonalbeli technológia áll. A közvetlen benzinbefecskendezést általában a fogyasztás csökkentésére alkalmazzák a gyárak, a BMW azonban a teljesítmény növelése érdekében vetette be, míg a takarékos üzemről a két éve, a BMW 3 Compactban debütált Valvetronic szelepvezérlés gondoskodik. A fojtószelepet kiiktató megoldás nem csak az átlagos fogyasztást csökkenti mintegy tíz százalékkal, de a motor nyugodt, rezgésmentes futásához is hozzájárul. A BMW mindazonáltal a márka sportos génjeit sem tüntette el nyomtalanul: a 445 lóerős motort tudatosan úgy hangolták, hogy hangja a fordulatszám emelkedésével egyre markánsabb, dallamosabb legyen.
A motor ereje a 7-es sorozat többi tagjából már ismert, ám a nagyobb teljesítményhez igazított áttételekkel dolgozó hatfokozatú automatikus váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre. A minden földi jóval felszerelt 760i, valamint a még pazarabban berendezett, 313 centiméteres tengelytávú 760Li február végétől Magyarországon is megrendelhető. Az alapmodell induló ára 39,5 millió forint, a hosszabb változat nem egészen kétmillió forinttal kerül többe.

Világhírű sorozat forgatása zajlik Dunaújvárosban – videó