BMW 760i bemutató

Immár Európa-szerte, így Magyarországon is kapható a BMW 7-es szériájának legtekintélyesebb modellje, a kétféle tengelytávval gyártott 760i. A csúcsváltozatokat nem pusztán a visszafogott, ám annál előkelőbb vizuális jegyek különböztetik meg hétköznapi társaiktól, hanem azok a különleges műszaki megoldások is, amelyek az elit kategória élére emelik a bajor luxuslimuzint.

MNO
2004. 03. 07. 7:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2001 őszén bemutatott új 7-es sorozat vegyes érzelmeket kavart az autós társadalomban. Sokan kritizálták szokatlan formavilágát, de úgy tűnik, mégis bevált a furcsa recept, hiszen a nagy BMW fél éven belül a világ legnagyobb darabszámban eladott nyolchengeres luxusautójává vált. A kínálat tavaly további motorokkal bővült, az igazi csemegét azonban a végére hagyta a gyár.

A 12 hengeres modellek megjelenésükben csupán finom apróságokban térnek el a hat- és nyolchengeres verzióktól. Az első sárvédőket és a küszöböt V12 felirat díszíti, a jellegzetes BMW vesét szélesebbre húzták, míg a B oszlop és a külső tükrök nyele magas fényű fekete felületkezelést kapott. Krómszegéllyel díszítették a lökhárítókat, valamint a 14 centiméterrel hosszabb tengelytávú 760Li tetőéleit. Markáns külső megkülönböztető jegy a 18 collos könnyűfém keréktárcsa. Az utastérben a megszokott kép fogadja az utasokat, ám a részletek itt is árulkodnak: a műszerfalat, az ablakszegélyeket és az ajtózsebeket kézzel varrott bőr borítja. A napellenzők és a tetőkárpit Alcantara huzatot kaptak, a képet pedig intarziás fabetétek teszik teljessé.
A körítés rendkívül esztétikus, a figyelem középpontjában azonban természetesen a tizenkét hengeres motor áll. A műfaj nem ismeretlen a BMW számára, hiszen 1987 és 2001 között csaknem százezer példányban talált gazdára a V12 előző két generációja.

A mostani, hatliteres motor azonban két szempontból is világújdonságnak számít. Ez ugyanis a világ első, közvetlen benzinbefecskendezéses 12 hengeres motorja, ráadásul példa nélküli módon a világ összes piacán, beleértve Észak-Amerikát is, azonos kivitelben kínálják. Ez utóbbi a két kontinensen uralkodó, alapvetően eltérő vezetési szokások és igények miatt érdemel említést, azonban a tökéletesen kiegyensúlyozott, 60 fokos V-motor tekintélyes, a teljes fordulatszám-tartományban 500 Nm-t meghaladó nyomatékával az amerikai big block V-motorokat is lepipálja. Gyorsulási értékei elképesztőek – a 200 km/h tempót 17 másodperc alatt éri el –, ugyanakkor mind az Eu IV, mind az amerikai LEV emissziós előírásokat teljesíti, átlagos fogyasztása pedig 13,4 liter, ami a kategóriában kiemelkedően szerénynek számít.

A meggyőző paraméterek hátterében természetesen az élvonalbeli technológia áll. A közvetlen benzinbefecskendezést általában a fogyasztás csökkentésére alkalmazzák a gyárak, a BMW azonban a teljesítmény növelése érdekében vetette be, míg a takarékos üzemről a két éve, a BMW 3 Compactban debütált Valvetronic szelepvezérlés gondoskodik. A fojtószelepet kiiktató megoldás nem csak az átlagos fogyasztást csökkenti mintegy tíz százalékkal, de a motor nyugodt, rezgésmentes futásához is hozzájárul. A BMW mindazonáltal a márka sportos génjeit sem tüntette el nyomtalanul: a 445 lóerős motort tudatosan úgy hangolták, hogy hangja a fordulatszám emelkedésével egyre markánsabb, dallamosabb legyen.

A motor ereje a 7-es sorozat többi tagjából már ismert, ám a nagyobb teljesítményhez igazított áttételekkel dolgozó hatfokozatú automatikus váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre. A minden földi jóval felszerelt 760i, valamint a még pazarabban berendezett, 313 centiméteres tengelytávú 760Li február végétől Magyarországon is megrendelhető. Az alapmodell induló ára 39,5 millió forint, a hosszabb változat nem egészen kétmillió forinttal kerül többe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.