A bajor márka vadonatúj roadster modelljében, a Z4-ben kiteljesedik a BMW sokak által értetlenséggel szemlélt, új formanyelve. Az autó már arányaiban is újat hoz, rövid, izmos farával és hosszan elnyúló orr-részével a műfaj gyökereihez nyúlik vissza. Szintén a korai, ajtó nélküli roadstereknek állít emléket a kettős övvonal alsó íve, amely először lefelé, majd felfelé tart. A felső oldalél ezzel szemben büszke ívben húzódik végig az autón; a vonalak játékában az ajtó is részt vesz, felső éle enyhén hátrafelé emelkedik. A konvex és konkáv felületek váltogatása páratlan fény-árnyék viszonyokat teremt a mindössze négy méteres karosszérián.
A puritán kétülésesek esetében rendszerint mellékes a tetőszerkezet, a Z4 azonban itt is újat alkotott. Egyrészt ez a világ egyetlen olyan roadstere, amelyhez teljesen automatikus motoros tetőmozgatás rendelhető (a nyitás, illetve a zárás így mindössze tíz másodpercig tart, ami meglehetősen jó eredmény), másrészt a különlegesen kialakított, helytakarékos szerkezet révén a tető első szekciója zárt állapotában a tárolóüreg fölé borul, így nincs szükség külön fedélre.
Mivel a Z4-es nem tetejétől megfosztott kupé, hanem eleve roadsternek alkották, a kocsiszekrény merevsége kifogástalan: torziós szilárdsága több mint kétszerese az előd Z3-asénak. Borulás esetén a biztonságról a nagy szilárdságú acélszerkezeten túl bukócsőként szolgáló A-oszlop, valamint két hátsó keret is gondoskodik. A Z4-et szériában négy légzsákkal kínálják, ráadásul az amerikai piacon mindezt a nálunk ismeretlen térdlégzsákkal egészítik ki.
A Z4 piaci bevezetésekor – Az Egyesült Államokban már megrendelhető, Európában jövő tavasztól árusítják – kétféle hathengeres motorral lesz kapható. A szériában hatfokozatú manuális váltóval kínált háromliteres, 231 lóerős, valamint a 192 lóerős 2,5-ös régi kedvencek nem csak a vásárlók, de az iparág szakértői körében is: idén ismét a világ legjobb motorjai közé választották őket. Ezekkel a soros erőművekkel felvértezve a Z4-es 250, illetve 235 km/h csúcssebességre képes, a gyorsulási érték pedig 5,9, illetve 7 másodperc.
Aki még több dinamikára vágyna, megrendelheti a DDC névre keresztelt elektronikai csomagot, amely gombnyomásra áthangolja a motorvezérlést. Ilyenkor alacsonyabb fordulaton jelentkezik a csúcsteljesítmény, a motor érzékenyebben reagál a gázpedál mozdítására, és még a BMW-nél először alkalmazott elektromos szervokormány is közvetlenebb áttételre vált. A feláras hatfokozatú szekvenciális SMG váltóval vagy ötfokozatú automatával szerelt modelleknél a DDC hatására az elektronika tovább engedi pörögni a motort, és a váltás is rövidebb ideig tart.

Fideszesek kínzását és kivégzését vetette fel Magyar Péter rajongója