Az Albea a Fiat világautó programjából származik, és közeli rokona a négyajtós Sienának, ami pedig a ferdehátú Palio testvére. Az autón azonnal érződik, hogy az olaszok olcsó, megfizethető autót akartak tervezni – ami mellesleg sikerült is. Az összbenyomás azonban távolról sem szegényes, hiszen az Albea tisztességesen megmunkált darab, mindössze a műanyagok keltenek olcsó hatást. A formaterv azonban már némi csalódást kelt, különösen annak tükrében, amit az olasz dizájnerektől megszoktunk. Az Albea meglehetősen szürke, fantáziátlan, a 80-as évek japán termékeit idézi, ami még akkor sem jó, ha tudjuk, hogy a megcélzott vevőkör határozottan konzervatív.
Az Albea szerény külseje is remekül példázza tehát azt, hogy az autógyártásban felértékelődött a dizájn, azaz keményen meg kell azt fizetni. A kis olasz négyajtós esetében pedig ez annyit tesz, hogy ami nincs, azért nem is kérnek pénzt, hiszen az Albea nagyjából annyiba kerül, mint a sokkal kisebb használati értékkel bíró, ám jóval egyedibb Punto, azaz 2,39 millióba.
Valamivel tetszetősebb kép fogad minket az utastérben. A formák kedvesek, semlegesek, sehol semmi meghökkentő, szokatlan. Illetve egy dolog azért van: a kellemes tapintású plüss üléskárpit az Albea és társainak mezőnyében szokatlanul pompás, igényes részlet. Kár, hogy csak kékben kapható, egy elegánsabb homokszínű változat maga lenne a dömpingáron kínált tömegautós luxus.
S ha már az előbb a pénzről esett szó, lássuk, mit kínál ezért a pénzért az alapmodell? Már ebben a változatban is van állítható magasságú szervokormány, elektromos ablakok és központi zár, valamint indításgátló és vezetőoldali légzsák. A 300 ezerrel többe kerülő HL-változat viszont sokkal jobban megéri az árát, ebben ugyanis a fentiek mellett még hathangszórós gyári rádiósmagnó, a szövet helyett ebben a kategóriában meglepően elegáns plüss üléshuzat, klímaberendezés, első ködlámpák, osztva dönthető hátsó üléstámla és ülőlap, valamint utasoldali légzsák is található. A HL-verzió tehát már valóban minden olyan igényt játszi könnyedséggel kielégít, amit a kedvező árú kiskocsik vevői támasztanak. S ha már a változatoknál tartunk, az Albea-paletta harmadik tagja az 1,6-os HL, amelynek fölszereltsége azonos az 1,2-esével, ám a mindössze 200 ezer forintért kínált nagyobb, nyomatékosabb motor miatt ezt is érdemes számításba venni.
Az Albea tengelytávja még kisautós ugyan (a Renault Thaliáé például valamivel nagyobb), az utastér és a csomagtartó mérete azonban már inkább emlékeztet az alsó középkategóriára. A beltér azért lehetett viszonylag tágas, mert az Albea magas építésű autó. Így az üléshelyzet kényelmesen magas, az utasok természetes testtartásban ülnek.
A raktér az Albea legmeggyőzőbb része: a több mint 500 literes befogadóképesség tetszetős, meggyőző érték. A raktér öblös, még közepes méretű bőröndök is elférnek benne felállítva. A raktér pereme viszont magas. Igényes és praktikus megoldás a HL-kivitelben, hogy nem csak a hátsó támla, hanem az ülőlap is osztottan dönthető előre, azaz a csomagtartó nagyon jól bővíthető.

Magyar Péter nem vette észre, hogy saját magát ássa el