Fiat Punto bemutató

Első látásra nem tűnik többnek enyhe ráncfelvarrásnál a Fiat Punto 2003-as modellfrissítése, a gyár azonban egy új, dicső korszak kezdetét emlegeti. És valóban: a szokatlanul gazdag hajtáslánc-választék, a fényűző felszereltség és a kategóriában kiemelkedő biztonsági arzenál ismeretében borítékolható, hogy az autó harmadik generációja még sikeresebb lesz, mint elődei.

MNO
2004. 03. 13. 11:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakértő legyen a talpán, aki oldalról meg tudja különböztetni az újoncot az 1999-ben bevezetett modelltől. Példa nélküli ez a tökéletes azonosság, azonban nem indokolatlan: a visszafogottabb ötajtós, és az aszfaltot ékként hasító háromajtós sziluettjére az elmúlt négy évben mintegy kétmillió európai vásárló harapott rá. Hátulról is csak az utóbbi változatot árulják el a csomagtérajtóra biggyesztett kiegészítő lámpák, no meg az egyszerűbbre szabott lökhárítók – igaz, a sportváltozatokat továbbra is agresszív kötény díszíti.



Nehéz dolga lesz azonban annak a bizonyos szakértőnek, ha egy szemből érkező Puntót kell azonosítani. A kerékdobtól előre teljesen kicserélték a kis Fiat fizimiskáját: a szűken húzott lámpákat magasabbra nyúló, dupla optikás reflektorok váltották fel, valamint lecserélték a hűtőrácsot és a lökhárítót. A változások következtében talán kevésbé karakteres, ám elegánsabb és felnőttesebb lett a Punto. Ugyanez igaz a hangulatában változatlan utastérre, ahol a műanyagok igényesebb felületkezelést kaptak, a vásárlók pedig új fajta üléskárpitok és színkombinációk között válogathatnak. A felszereltség azonban szembeszökően kibővült: a multifunkciós kijelző, a kétzónás klímaszabályozó rendszer, az opcionális MP3 lejátszó, az újfajta – CD-re égetett térkép helyett központi diszpécser segítségével működő –, interaktív navigációs rendszer, az esőérzékelő, a sebességtartó automatika, valamint az ismét csak újjátervezett kormányra helyezett audio kezelőszervek a legigényesebb kisautó-vásárló kívánságlistáján is túlmutatnak.



A vezetést megkönnyítő extrák közül kiemelkedik a visszagurulás-gátló, és természetesen megőrizték a gombnyomásra városi üzemmódba váltó elektromos szervokormányt is. Az igazi szenzáció azonban a hallatlanul bőséges motorizáció. A nyolc négyhengeres motorhoz hat különböző váltót kínál a Fiat. Vadonatúj a Dualogic szekvenciális váltó, amely helyett a kényelemkedvelők a már ismert, fokozatmentes Speedgear rendszert is választhatják. A négy benzines és három dízel üzemű erőforrás mellé egy vegyes üzemű, metánnal is itatható 1,2 literes Bipower motort sorakoztattak fel.



Nem kevesebb mint három újdonsággal találkozhatunk a motortérben. A legnagyobb szenzáció az 1,3 literes Multijet turbódízel, amely 70 lóerővel, 180 Nm nyomatékkal, valamint aszketikus fogyasztással kedveskedik tulajdonosának. Ugyancsak új fejlesztésű az 1,9 literes, 100 lóerős dízel, valamint a 95 lovas, 16 szelepes 1,4 Fire benzinmotor, amelyhez hatfokozatú sebességváltót csatolt a Fiat. A kínálat többi tagja régi, bár kissé átdolgozott ismerős: a nagyobbik gázolajas erőforrás 85 lóerős, nyolcszelepes változata; az 1,2 literes benzinmotor hengerenként kettő (60 LE), illetve négy (80 LE) szeleppel; és végül a csúcsváltozatot hajtó 1,8-as négyszelepes. Az új idők szavának a Fiat is engedelmeskedett: a hangsúlyozottan sportos HGT modell ezentúl nem csak ezzel a 130 lóerős benzinmotorral, hanem a legerősebb dízellel is rendelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.