A Kiáról az európai autósoknak leginkább az olcsó és – a szó jó értelmében –igénytelen gépkocsik jutnak az eszébe. Nem meglepő tehát, hogy sokan némi értetlenséggel fogadták a két centi híján ötméteres Opirus bemutatkozását: a fényűzés húrjait pengető limuzin nehezen összeegyeztethető a gyár hagyományos nemzetközi jelenlétével. Ugyanakkor a koreaiak a Sorento sportos haszonjárművel már egyértelműen jelezték, hogy minőségi, divatos és fiatalos autógyárként szeretnék újjáteremteni magukat az Óvilágban.
Ofir városát az Ószövetség a gazdagság forrásaként, az arany szinonimájaként emlegeti, ahol vízben terem a színtiszta nemesfém. A bibliai világot luxuscikkekkel ellátó kereskedelmi központ nevének torzításából született meg az Opirus, magabiztos utalásként az autó által betöltendő piaci pozícióra. A modell célcsoportjai a költségérzékeny, ám a megjelenésre sokat adó, negyven-ötven éves üzletemberek, a vállalati flottavásárlók, illetve a fiatalabb, feltörekvő nemzedék tagjai, akik elérkezettnek látják az időt egy luxusautó vásárlására, ám a nagy presztízsű márkákat még nem engedhetik meg maguknak.
Ezek alapján nehéz lenne megjósolni az Opirus európai fogadtatását. A jövőre hatvan éves Kia számára mindenesetre nem ismeretlen terep a luxusautó-gyártás, hiszen a Potentia, majd Enterprise modellekből az elmúlt tíz év során több mint 120.000 darabot adtak el Koreában. A kizárólag baloldal-kormányos változatban gyártott újoncot mégsem ezekből fejlesztették tovább, hanem a céghez tartozó Hyundai Centennial modelljének padlólemezét vették alapul. Erre húzták fel a nyomokban a Magentis formai elemeit is alkalmazó karosszériát, amelyet az európai retro-stílus nagy tisztelője, Sung-dae Baek vezető formatervező irányítása alatt rajzoltak meg. Az egyedi, trapéz alakú, krómozott hűtőmaszkot az újkori Mercedes modellek megoldására emlékeztető dupla fényszórók keretezik, a lekerekített farrész és a klasszikus, enyhén ívelt övvonalú, bőséges hátsó fejtérrel kecsegtető karosszéria minden sallangtól mentes.
Ugyanez az irányelv érvényesült a belső tér kialakításánál. A túlbonyolított, futurisztikus műszerfalak korában üdítően hat az Opirus egyszerű, rendkívül ízléses megoldása. A helykínálatra és a felszereltségre nem lehet panasz: a 2,8 méteres tengelytáv bőséges lábteret biztosít a hátul helyet foglalóknak. A kellemes utazásról kétzónás, automatikus klímaberendezés, valamint egy nyolc hangszórós, 270 Wattos audiorendszer gondoskodik, amelyet felárért mélyhang-sugárzóval és külső erősítővel egészítenek ki.
A hajtáslánc terén sem kell kompromisszumot kötniük az Opirus vásárlóinak. Igaz, egyelőre nincs választási lehetőségük: az 1,8 tonnás monstrumot egy 198 lóerős V6-os mozgatja egy ötfokozatú, szekvenciális üzemmódban is használható automatikus váltóművön keresztül. A 3,5 literes benzinmotorral az autó 9,2 másodperc alatt eléri a 100 km/h sebességet, a száguldás 220 km/h-ig tart. A menetteljesítmények fejlett aktív és passzív biztonsági arzenált követeltek meg, így a Kia történetében először elektronikus menetstabilizáló rendszerrel szerelték fel a modellt, amely emellett nyolc légzsákkal, aktív fejtámlákkal és kipörgésgátlóval is óvja az utasok épségét

Orbán Viktor üzent az édesanyáknak: Aki gyermeket vállal, elismerést érdemel