Kia Opirus bemutató

Egy bibliai név, egy jól bevált padlólemez, klasszikus európai formanyelv és hagyományos amerikai belsőépítészet – a Kia szerint ez a siker kulcsa a nagyautók kategóriájában. A koreai nagyvállalat európai offenzívájának újabb katonája, az Opirus elsősorban a japán, olasz és francia prémium limuzinok vásárlóit hivatott elcsábítani.

MNO
2004. 03. 15. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kiáról az európai autósoknak leginkább az olcsó és – a szó jó értelmében –igénytelen gépkocsik jutnak az eszébe. Nem meglepő tehát, hogy sokan némi értetlenséggel fogadták a két centi híján ötméteres Opirus bemutatkozását: a fényűzés húrjait pengető limuzin nehezen összeegyeztethető a gyár hagyományos nemzetközi jelenlétével. Ugyanakkor a koreaiak a Sorento sportos haszonjárművel már egyértelműen jelezték, hogy minőségi, divatos és fiatalos autógyárként szeretnék újjáteremteni magukat az Óvilágban.



Ofir városát az Ószövetség a gazdagság forrásaként, az arany szinonimájaként emlegeti, ahol vízben terem a színtiszta nemesfém. A bibliai világot luxuscikkekkel ellátó kereskedelmi központ nevének torzításából született meg az Opirus, magabiztos utalásként az autó által betöltendő piaci pozícióra. A modell célcsoportjai a költségérzékeny, ám a megjelenésre sokat adó, negyven-ötven éves üzletemberek, a vállalati flottavásárlók, illetve a fiatalabb, feltörekvő nemzedék tagjai, akik elérkezettnek látják az időt egy luxusautó vásárlására, ám a nagy presztízsű márkákat még nem engedhetik meg maguknak.



Ezek alapján nehéz lenne megjósolni az Opirus európai fogadtatását. A jövőre hatvan éves Kia számára mindenesetre nem ismeretlen terep a luxusautó-gyártás, hiszen a Potentia, majd Enterprise modellekből az elmúlt tíz év során több mint 120.000 darabot adtak el Koreában. A kizárólag baloldal-kormányos változatban gyártott újoncot mégsem ezekből fejlesztették tovább, hanem a céghez tartozó Hyundai Centennial modelljének padlólemezét vették alapul. Erre húzták fel a nyomokban a Magentis formai elemeit is alkalmazó karosszériát, amelyet az európai retro-stílus nagy tisztelője, Sung-dae Baek vezető formatervező irányítása alatt rajzoltak meg. Az egyedi, trapéz alakú, krómozott hűtőmaszkot az újkori Mercedes modellek megoldására emlékeztető dupla fényszórók keretezik, a lekerekített farrész és a klasszikus, enyhén ívelt övvonalú, bőséges hátsó fejtérrel kecsegtető karosszéria minden sallangtól mentes.
Ugyanez az irányelv érvényesült a belső tér kialakításánál. A túlbonyolított, futurisztikus műszerfalak korában üdítően hat az Opirus egyszerű, rendkívül ízléses megoldása. A helykínálatra és a felszereltségre nem lehet panasz: a 2,8 méteres tengelytáv bőséges lábteret biztosít a hátul helyet foglalóknak. A kellemes utazásról kétzónás, automatikus klímaberendezés, valamint egy nyolc hangszórós, 270 Wattos audiorendszer gondoskodik, amelyet felárért mélyhang-sugárzóval és külső erősítővel egészítenek ki.



A hajtáslánc terén sem kell kompromisszumot kötniük az Opirus vásárlóinak. Igaz, egyelőre nincs választási lehetőségük: az 1,8 tonnás monstrumot egy 198 lóerős V6-os mozgatja egy ötfokozatú, szekvenciális üzemmódban is használható automatikus váltóművön keresztül. A 3,5 literes benzinmotorral az autó 9,2 másodperc alatt eléri a 100 km/h sebességet, a száguldás 220 km/h-ig tart. A menetteljesítmények fejlett aktív és passzív biztonsági arzenált követeltek meg, így a Kia történetében először elektronikus menetstabilizáló rendszerrel szerelték fel a modellt, amely emellett nyolc légzsákkal, aktív fejtámlákkal és kipörgésgátlóval is óvja az utasok épségét

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.