Összeomlott a postai levélkézbesítés

Nem sokkal azután, hogy megkezdte a működését, gyakorlatilag össze is omlott a Magyar Posta Rt. budaörsi országos logisztikai központjában kialakított levél- és csomagfeldolgozó rendszer. Lapunk értesülései szerint a problémát a számítógépes hálózat meghibásodása okozta.

Jezsó Ákos
2004. 03. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról korábban már írtunk: a tízmilliárd forintos beruházással Budaörsön felépített, csaknem 23 ezer négyzetméteres csarnok maximális terhelés mellett naponta 2,5 millió levél és 80 ezer csomag feldolgozására képes, ami ebben a kategóriában az ország teljes küldeményforgalmát jelenti. Két lépcsőben adták át az előző 30 év legnagyobb postai beruházásaként felépített központot: február 2-án a nagyobb cégek előtt nyílt meg, e hónap első munkanapjától pedig már a fővárosi és a környező településeken élő magánszemélyek leveleit is itt dolgozzák fel.
*
Úgy tudjuk, a budaörsi rendszer gyakorlatilag ekkor omlott össze, ami miatt 500–800 ezer postai küldemény torlódott össze. Tomecskó Tamás, a posta szóvivője kérdésünkre elmondta: a „szolgáltatási fennakadásokat” még ezen a héten megszüntetik, a jövő hét elején pedig már ismét normális üzemmódban kézbesítik a leveleket és a csomagokat. Szivi László vezérigazgató-helyettes szerint tegnap 80 000 utalványt kellett volna a postának kifizetnie, ám ezek egynegyedét nem sikerült eljuttatni a megfelelő helyre. Az utalványokon szereplő összegeket legkésőbb ma megkapják a jogosultak, s ha szükséges, szombaton csomagokat is kézbesítenek – tette hozzá. Lapunknak a szóvivő a szolgáltatási rendszer öszszeomlását az új berendezések „technikai gyermekbetegségével”, a karácsonyi csúcsforgalomra emlékeztető küldeménydömpinggel, valamint létszámgondokkal indokolta. Kifejtette: a logisztikai központ korábban a Keleti pályaudvar mellett működött, az ottani dolgozók jelentős része azonban az utolsó pillanatban mégsem vállalta a budaörsi munkát. A humán erőforrás átcsoportosításával, valamint a postatiszti iskola növendékeinek munkába állításával töltötték fel a létszámot.
Kalmár István, a Magyar Posta Rt. volt elnök-vezérigazgatója érdeklődésünkre vállalatvezetési bukásnak, szervezési problémának minősítette az esetet. Utalványkifizetést még 2000 decemberében és 2001 januárjában sem hagytak el, pedig akkor Surányi György jegybankelnök készpénzben 30 milliárd forintot kivont a postai pénzforgalomból – mondta. Jelezte: nincs öszszefüggés a levél- és csomaglogisztikai probléma és a pénzkifizetések között. E két területen egymástól függetlenül jelentkező szervezési és vezetési anomáliáról van szó. Az összefüggés csak annyi: mindkét zavaros helyzet ugyanannak a postai felső vezetésnek az irányítása alatt következett be. A korábbi elnök-vezérigazgató kétli, hogy a torlódás Európa egyik legmodernebb csomag- és levélfeldolgozó technológiájával felszerelt Budaörsi Logisztikai Központ számlájára írandó. – Most visszaütnek a nagymértékű elbocsátások, amelynek során számos szakembert utcára tettek – mondta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.