Subaru Legacy bemutató

Japánban már bemutatták, Európában szeptemberben debütál a Subaru Legacy negyedik generációja. Az újonc sem formavilágában, sem technikai részleteiben nem hoz forradalmi változást, ám erre nincs is szüksége, hiszen az összkerékhajtásos prémium nagyautó utánozhatatlan vonzereje leginkább puszta létezéséből fakad.

MNO
2004. 03. 23. 5:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy olyan autógyártó, amely mindössze néhány modellt kínál a vásárlóknak, nemigen engedheti meg magának a tévedés nagyvonalúságát. A jelenlegi Legacy sorozatból havonta mintegy 18 ezer darabot árusító Subaru például nyilvánvalóan rövid időn belül megsínylené, ha a modellváltást követően akár csak kicsit is meginognának az eladások. Különösen a kombi változat fogadtatása számít kritikusnak, hiszen világszerte csupán minden ötödik vásárló választja a lépcsőshátú kivitelt.



Ezért a négykerékhajtás fellegvárának számító japán üzem igyekezett biztosra menni a generációváltás során. Az új Legacy megőrizte közvetlen elődje alapvető vonásait, ugyanakkor modernebb, egyedibb hangulatot hivatott sugározni. A karosszéria vonalai is határozottabbak lettek, ám ahogy az ilyenkor szokás, elsősorban a fényszórók kialakítására koncentráltak a tervezők. A Legacy hegyesebbre szabott orrát madárszárny-sziluettet rajzoló lámpatestek díszítik, a fő fényforrás a lökhárítóba harap, hasonlóan ahhoz a megoldáshoz, ahogy a Subaru villámgyorsan orvosolta az új generációs Impreza kissé esetlen reflektor-kialakítását. A szárnymotívum a hűtőrácsban is visszaköszön, mostantól a márka többi gyártmányát is ez a frissebb hatású krómcsík díszíti majd.



A hátsó zárófények már kevesebb eredetiséget tükröznek, de mentségükre legyen mondva, hogy – különösen a kombi esetében – hatásosan őrzik meg az előző modell karakterét. A 4,68 m hosszú karosszéria mindkét változatban méreteit meghazudtolóan kecses, izmos vonalú, ráadásul légellenállása is igen kedvező: a limuzin 0,28-as, illetve a kombi 0,30-as Cw értéke magas szintű zajkomfortot és dinamikus menetteljesítményeket ígér.



Az utóbbi tekintetében persze elsősorban a legendás boxermotorokra támaszkodik az autó. A nyugat-európai piacra három erőforrással szállítják majd a Legacyt: a kétliteres alapmotor 137, a 2,5 literes 170 lóerőre képes, míg a kínálat csúcsán a H6 3.0, egy 250 lóerős, hathengeres boxer található. Az alaposan átdolgozott hajtóműveket mélyebben építették be az alumínium szerkezeti elemek alkalmazása révén jelentős mértékben csökkentett tömegű, ugyanakkor merevebb karosszériába. A futómű alapkoncepciójában változatlan maradt, elöl McPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, de 30, illetve 25 milliméterrel szélesebbre vették a nyomtávot, ami – a tömegközéppont fent említett süllyesztésével együtt – nagyobb stabilitást ad a járműnek.



A karosszériát érintő változtatások a Legacy passzív biztonságát is növelték. Különösen említésre méltó, hogy a motorháztető és a lökhárítók kialakítása során kiemelt figyelmet fordítottak a gyalogosok védelmére, míg az utasokra kiakadó fékpedál és szériafelszerelésként kínált aktív első fejtámlák vigyáznak.



Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.