Egy olyan autógyártó, amely mindössze néhány modellt kínál a vásárlóknak, nemigen engedheti meg magának a tévedés nagyvonalúságát. A jelenlegi Legacy sorozatból havonta mintegy 18 ezer darabot árusító Subaru például nyilvánvalóan rövid időn belül megsínylené, ha a modellváltást követően akár csak kicsit is meginognának az eladások. Különösen a kombi változat fogadtatása számít kritikusnak, hiszen világszerte csupán minden ötödik vásárló választja a lépcsőshátú kivitelt.
Ezért a négykerékhajtás fellegvárának számító japán üzem igyekezett biztosra menni a generációváltás során. Az új Legacy megőrizte közvetlen elődje alapvető vonásait, ugyanakkor modernebb, egyedibb hangulatot hivatott sugározni. A karosszéria vonalai is határozottabbak lettek, ám ahogy az ilyenkor szokás, elsősorban a fényszórók kialakítására koncentráltak a tervezők. A Legacy hegyesebbre szabott orrát madárszárny-sziluettet rajzoló lámpatestek díszítik, a fő fényforrás a lökhárítóba harap, hasonlóan ahhoz a megoldáshoz, ahogy a Subaru villámgyorsan orvosolta az új generációs Impreza kissé esetlen reflektor-kialakítását. A szárnymotívum a hűtőrácsban is visszaköszön, mostantól a márka többi gyártmányát is ez a frissebb hatású krómcsík díszíti majd.
A hátsó zárófények már kevesebb eredetiséget tükröznek, de mentségükre legyen mondva, hogy – különösen a kombi esetében – hatásosan őrzik meg az előző modell karakterét. A 4,68 m hosszú karosszéria mindkét változatban méreteit meghazudtolóan kecses, izmos vonalú, ráadásul légellenállása is igen kedvező: a limuzin 0,28-as, illetve a kombi 0,30-as Cw értéke magas szintű zajkomfortot és dinamikus menetteljesítményeket ígér.
Az utóbbi tekintetében persze elsősorban a legendás boxermotorokra támaszkodik az autó. A nyugat-európai piacra három erőforrással szállítják majd a Legacyt: a kétliteres alapmotor 137, a 2,5 literes 170 lóerőre képes, míg a kínálat csúcsán a H6 3.0, egy 250 lóerős, hathengeres boxer található. Az alaposan átdolgozott hajtóműveket mélyebben építették be az alumínium szerkezeti elemek alkalmazása révén jelentős mértékben csökkentett tömegű, ugyanakkor merevebb karosszériába. A futómű alapkoncepciójában változatlan maradt, elöl McPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, de 30, illetve 25 milliméterrel szélesebbre vették a nyomtávot, ami – a tömegközéppont fent említett süllyesztésével együtt – nagyobb stabilitást ad a járműnek.
A karosszériát érintő változtatások a Legacy passzív biztonságát is növelték. Különösen említésre méltó, hogy a motorháztető és a lökhárítók kialakítása során kiemelt figyelmet fordítottak a gyalogosok védelmére, míg az utasokra kiakadó fékpedál és szériafelszerelésként kínált aktív első fejtámlák vigyáznak.

Nincs több titok – itt van a jövő évi költségvetés