Kilátástalan helyzetben a BKV Rt.

A BKV Rt. helyzete elérte a mélypontot, a társaság pénzügyi hiánya év végére 50 milliárd forintra rúghat, ami már nemcsak a tömegközlekedés fenntartását, hanem a munkavállalók foglalkoztatását is veszélyezteti – áll abban a lapunk birtokába jutott levélben, amelyet a közlekedési társaság összes reprezentatív szakszervezete aláírt, s amelyben kifogásolják a tervezett privatizációt is.

2004. 04. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az öt érdekvédelmi vezető Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek írott levelében kifejti, hogy a BKV vezetése olyan teljesítménykövetelményeket támaszt a munkavállalókkal szemben, amelyeket a meglévő eszközökkel, járművekkel lehetetlen teljesíteni. Az évek óta tartó veszteséges gazdálkodás következtében nem fordítanak forrásokat a technikai eszközök korszerűsítésére, de még azok szinten tartására sem – állítják. A szakszervezetek kifogásolják a BKV egységeinek kiszervezését, privatizációját, többek között az egykori főműhely, vagyis a gépjárműjavító szolgálat értékesítését ellenzik. Mint arról lapunk több esetben beszámolt, a tartozásokat felhalmozó buszjavító műhelyt pályázaton kívánják értékesíteni, amellyel a buszjavítási piacot is eladná a BKV. Mint a szakszervezeti vezetők írják: a rendkívül elöregedett járművek felújítását végző főműhely értékesítéséből esetlegesen befolyó bevétel maximum 2-3 napos üzemelést képes fedezni. Meggyőződésük, hogy a komoly technikai feltételeket és szakértelmet kívánó jármű-felújításokat sokkal magasabb áron tudja majd megvásárolni a BKV a privatizáció után.
Aggályukat hangoztatják a BKV soha nem látott mértékű adóssága miatt is. Úgy vélik, hogy az utasok többsége elégedetlen a vállalat szolgáltatásával, s emiatt az indulatok elszenvedőivé elsősorban a járművezetők váltak, akik a legkevésbé képesek a műszaki és forgalmi állapotok javítására. A Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek írt levélben a döntéshozók szemére vetik, hogy az illetékesek mindig találnak fontosabb helyet az adóbevételek elköltésére, mint a fővárosi lakosság utazását biztosító társaság műszaki és gazdasági helyzetének javítása. Azt is nehezményezik, hogy a főváros még nem kötötte meg az üzemeltetési szerződést a BKV-val, amely következtében május elsejétől „szabad prédává” válhat a vállalat.
Vajda Pál szerint nem üzemeltetési, hanem szolgáltatási szerződést kell kötnie a fővárosnak a BKV-val, amelyet még ebben a hónapban aláírhatnak. Mint lapunknak fogalmazott, a szakszervezeti vezetők által aláírt levél félinformációkat is tartalmaz, ám minden bizonnyal hamarosan rendezik a tárgyalóasztalnál a vitás kérdéseket. Emlékezetes, a főpolgármester-helyettes lapunknak adott interjújában „európai színvonalúnak” nevezte a budapesti tömegközlekedési hálózatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.