Az öt érdekvédelmi vezető Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek írott levelében kifejti, hogy a BKV vezetése olyan teljesítménykövetelményeket támaszt a munkavállalókkal szemben, amelyeket a meglévő eszközökkel, járművekkel lehetetlen teljesíteni. Az évek óta tartó veszteséges gazdálkodás következtében nem fordítanak forrásokat a technikai eszközök korszerűsítésére, de még azok szinten tartására sem – állítják. A szakszervezetek kifogásolják a BKV egységeinek kiszervezését, privatizációját, többek között az egykori főműhely, vagyis a gépjárműjavító szolgálat értékesítését ellenzik. Mint arról lapunk több esetben beszámolt, a tartozásokat felhalmozó buszjavító műhelyt pályázaton kívánják értékesíteni, amellyel a buszjavítási piacot is eladná a BKV. Mint a szakszervezeti vezetők írják: a rendkívül elöregedett járművek felújítását végző főműhely értékesítéséből esetlegesen befolyó bevétel maximum 2-3 napos üzemelést képes fedezni. Meggyőződésük, hogy a komoly technikai feltételeket és szakértelmet kívánó jármű-felújításokat sokkal magasabb áron tudja majd megvásárolni a BKV a privatizáció után.
Aggályukat hangoztatják a BKV soha nem látott mértékű adóssága miatt is. Úgy vélik, hogy az utasok többsége elégedetlen a vállalat szolgáltatásával, s emiatt az indulatok elszenvedőivé elsősorban a járművezetők váltak, akik a legkevésbé képesek a műszaki és forgalmi állapotok javítására. A Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek írt levélben a döntéshozók szemére vetik, hogy az illetékesek mindig találnak fontosabb helyet az adóbevételek elköltésére, mint a fővárosi lakosság utazását biztosító társaság műszaki és gazdasági helyzetének javítása. Azt is nehezményezik, hogy a főváros még nem kötötte meg az üzemeltetési szerződést a BKV-val, amely következtében május elsejétől „szabad prédává” válhat a vállalat.
Vajda Pál szerint nem üzemeltetési, hanem szolgáltatási szerződést kell kötnie a fővárosnak a BKV-val, amelyet még ebben a hónapban aláírhatnak. Mint lapunknak fogalmazott, a szakszervezeti vezetők által aláírt levél félinformációkat is tartalmaz, ám minden bizonnyal hamarosan rendezik a tárgyalóasztalnál a vitás kérdéseket. Emlékezetes, a főpolgármester-helyettes lapunknak adott interjújában „európai színvonalúnak” nevezte a budapesti tömegközlekedési hálózatot.
"Ez a hely a hazám" - mutatjuk az év egyik legszebb magyar dalát! - videó