Üzletek baráti körön belül?

Információink szerint heteken belül kiírják a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) gépjárműjavítójának privatizációs pályázatát. A városháza tulajdonosi bizottságának alelnöke a mintegy harmincmilliárd forintos hiánnyal küszködő társaság két cégénél történt gyanús gazdasági ügyletek miatt az érintett felügyelőbizottságok beszámoltatását és adott esetben lecserélését kezdeményezi.

2004. 05. 24. 19:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV Rt. gépjárműjavító szolgálata (GJSZ) privatizációjának megindítását a városháza tulajdonosi bizottsága is megtárgyalja, az MSZP–SZDSZ-koalíció várhatóan jóváhagyja a magánosítás megindítását. Zsinka László (MIÉP), a bizottság alelnöke egyébként kezdeményezni fogja a gépjárműjavító és a vasúti járműjavító kft.-k felügyelőbizottságainak beszámoltatását, hiszen szerinte az utóbbi idők gazdasági visszaéléseiért az ellenőrző testületek is felelősek, amelyek „az égvilágon semmilyen vizsgálatot” nem végeztek a gyanús ügyletek kapcsán. Zsinka szerint a BKV két cégének felügyelőbizottságába delegált koalíciós fővárosi képviselők – akik a közvetve tulajdonos önkormányzatot képviselik – láthatóan csak a nyomott áron való, gyors privatizációt tartják szem előtt, a felvetődött gazdasági visszaélések felelősségének megállapításán nem fáradoznak. Ismert, a BKV Gépjárműjavító Szolgálat Kft.-t csak az utóbbi időben felhalmozott sokmilliós tartozással, veszteséggel tudják majd eladni, amellyel a buszjavítási piacot is értékesítenék. A GJSZ üzleti partnerei közül néhányan felszámolási eljárás indításával is fenyegették a céget a nem fizetés, illetve a tartozások miatt.
Emlékezetes az is, hogy korábban Hubert Béla, az SZDSZ fővárosi frakcióvezető-helyettesének vállalkozásától rendelt meg a GJSZ Kft. számítástechnikai eszközöket, amelynek rövid határidőn belül kifizette a teljes vételárat. Hubert egyaránt felügyelőbizottsági tagja a BKV Rt.-nek és a GJSZ Kft.-nek. Úgy tudjuk, a közelmúltban a gépjárműjavító ügyvezetője, Székely Péter mellé szokatlan módon egy másik ügyvezetőt is kineveztek.
Mint arról korábban beszámoltunk, a BKV másik kft.-jét, a Vasúti Járműjavító Szolgálatot (VJSZ) sem kerülték el a botrányok. Ennél a társaságnál alig több mint 2 millió forintért adtak el egy 100 millió forint értékű, leselejtezett készletet, amelyből csak az ezüst értéke elérte a vételár dupláját. A közvetve a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló társaság egyebek mellett adócsalást is elkövetett egy birtokunkba került belső ellenőrzési jelentés szerint. Mindezekről nem tájékoztatták a fővárosi önkormányzat egyik szakbizottságát sem, ám a BKV Rt. tájékoztatása szerint az anyacég igazgatósága és felügyelőbizottsága látta a jelentést.
A VJSZ 2002-ben 893 millió forint veszteséget termelt, amely többek között olyan összetevőkből állt, mint például a szerződések késedelmes teljesítéséből adódó kötbér, az adóellenőrzéssel kapcsolatos kifizetések, a rossz készletgazdálkodás és nem utolsósorban a finanszírozási problémák.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.