Vizsgálatot követelő BKV-dolgozók

Vizsgálatot követelnek, és a BKV-főműhely privatizációjának azonnali leállítását kérik a dolgozók abban a levélben, amelyet eljuttattak a Városháza több vezető politikusának is – tudtuk meg. A magánosításra váró, a BKV százszázalékos tulajdonában levő főműhely, a Gépjárműjavító Szolgálat Kft. dolgozói szerint a cég vezetőjét, Székely Pétert már régen menesztenie kellett volna, hiszen a korábban a Nemzeti Lóverseny Kft. ügyvezetőjeként tevékenykedő Székely alatt jóval több mint 100 millió forintos veszteség keletkezett a cégnél, szerszámok és anyagvásárlás helyett saját irodáját újította fel.

2004. 05. 04. 19:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GJSZ dolgozói úgy vélik, hogy szándékosan juttatták a csőd szélére a buszjavítással foglalkozó üzemet, hiszen így nyomott áron lehet privatizálni a kft.-t, amelynek a telephelyére egyébként egy céget is alapítottak a GJSZ, valamint a tulajdonos BKV Rt. egyes tagjai. Ez utóbbi információt korábban már a közlekedési vállalat is elismerte. Furcsállják, hogy a GJSZ Kft. vezetése alvállalkozóknak ad ki a cég profiljába illeszkedő munkát, illetve tanulmányok elkészítésére költenek több millió forintot. Megemlítik levelükben azt is, hogy a kft. felügyelőbizottságának SZDSZ-es tagja, Hubert Béla is üzleti kapcsolatban állt a GJSZ-szel.
Szentgyörgyi Tamás, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese, akit szintén felelősnek tartanak a kialakult helyzetért a levélírók, lapunknak úgy nyilatkozott: névtelen levelekkel nem foglalkoznak, nem ez az első hangulatkeltő kísérlet a privatizációra váró társaságnál. Elismerte ugyanakkor: a cég nehéz gazdasági helyzetben van. Kérdésünkre megjegyezte: egyelőre Székely Péter a GJSZ Kft. ügyvezetője, olyan súlyos törvénytelenségekre ugyanis nem derült fény, amelyek menesztését indokolnák.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője szerint azonnali vizsgálat szükséges. A politikus úgy véli: az önkormányzat történetében még nem fordult elő, hogy valamely társaságnál a dolgozói kollektíva a politikusok segítségét kérné. A BKV nem tudja kezelni a problémát, a közgyűlés pedig nem nézheti tétlenül a gyanús gazdasági ügyleteket.



Utazási szokásokról kérdez a BKV. Tizenöt év után először készíttet közvélemény-kutatást a BKV a budapestiek és az agglomerációban élők utazási szokásairól – jelentette be tegnap Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója. Mint mondta, a kutatás 300 millió forintba kerül. A kutatást végző céget, a Közlekedés Fővárosi Tervezőiroda Kft.-t közbeszerzési pályázaton választották ki. A kérdezőbiztosok 49 ezer háztartást keresnek fel mától az európai parlamenti választás hetéig, illetve szeptember 13-a és november 22-e között. A vezérigazgató közölte azt is: a kérdésekre nem kötelező válaszolni. Hozzátette: maga a kérdőív névtelen, és a lakcímet sem jegyzik fel. Aba Botond tudatta: a kutatás eredményétől függően változtatja meg szolgáltatását a BKV. Az első módosításokat várhatóan 2005 közepén vezetik be. (G. K.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.