A GJSZ dolgozói úgy vélik, hogy szándékosan juttatták a csőd szélére a buszjavítással foglalkozó üzemet, hiszen így nyomott áron lehet privatizálni a kft.-t, amelynek a telephelyére egyébként egy céget is alapítottak a GJSZ, valamint a tulajdonos BKV Rt. egyes tagjai. Ez utóbbi információt korábban már a közlekedési vállalat is elismerte. Furcsállják, hogy a GJSZ Kft. vezetése alvállalkozóknak ad ki a cég profiljába illeszkedő munkát, illetve tanulmányok elkészítésére költenek több millió forintot. Megemlítik levelükben azt is, hogy a kft. felügyelőbizottságának SZDSZ-es tagja, Hubert Béla is üzleti kapcsolatban állt a GJSZ-szel.
Szentgyörgyi Tamás, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese, akit szintén felelősnek tartanak a kialakult helyzetért a levélírók, lapunknak úgy nyilatkozott: névtelen levelekkel nem foglalkoznak, nem ez az első hangulatkeltő kísérlet a privatizációra váró társaságnál. Elismerte ugyanakkor: a cég nehéz gazdasági helyzetben van. Kérdésünkre megjegyezte: egyelőre Székely Péter a GJSZ Kft. ügyvezetője, olyan súlyos törvénytelenségekre ugyanis nem derült fény, amelyek menesztését indokolnák.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője szerint azonnali vizsgálat szükséges. A politikus úgy véli: az önkormányzat történetében még nem fordult elő, hogy valamely társaságnál a dolgozói kollektíva a politikusok segítségét kérné. A BKV nem tudja kezelni a problémát, a közgyűlés pedig nem nézheti tétlenül a gyanús gazdasági ügyleteket.
Von der Leyen: Slava Ukraini
