A GJSZ dolgozói úgy vélik, hogy szándékosan juttatták a csőd szélére a buszjavítással foglalkozó üzemet, hiszen így nyomott áron lehet privatizálni a kft.-t, amelynek a telephelyére egyébként egy céget is alapítottak a GJSZ, valamint a tulajdonos BKV Rt. egyes tagjai. Ez utóbbi információt korábban már a közlekedési vállalat is elismerte. Furcsállják, hogy a GJSZ Kft. vezetése alvállalkozóknak ad ki a cég profiljába illeszkedő munkát, illetve tanulmányok elkészítésére költenek több millió forintot. Megemlítik levelükben azt is, hogy a kft. felügyelőbizottságának SZDSZ-es tagja, Hubert Béla is üzleti kapcsolatban állt a GJSZ-szel.
Szentgyörgyi Tamás, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese, akit szintén felelősnek tartanak a kialakult helyzetért a levélírók, lapunknak úgy nyilatkozott: névtelen levelekkel nem foglalkoznak, nem ez az első hangulatkeltő kísérlet a privatizációra váró társaságnál. Elismerte ugyanakkor: a cég nehéz gazdasági helyzetben van. Kérdésünkre megjegyezte: egyelőre Székely Péter a GJSZ Kft. ügyvezetője, olyan súlyos törvénytelenségekre ugyanis nem derült fény, amelyek menesztését indokolnák.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője szerint azonnali vizsgálat szükséges. A politikus úgy véli: az önkormányzat történetében még nem fordult elő, hogy valamely társaságnál a dolgozói kollektíva a politikusok segítségét kérné. A BKV nem tudja kezelni a problémát, a közgyűlés pedig nem nézheti tétlenül a gyanús gazdasági ügyleteket.
Utazási szokásokról kérdez a BKV. Tizenöt év után először készíttet közvélemény-kutatást a BKV a budapestiek és az agglomerációban élők utazási szokásairól – jelentette be tegnap Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója. Mint mondta, a kutatás 300 millió forintba kerül. A kutatást végző céget, a Közlekedés Fővárosi Tervezőiroda Kft.-t közbeszerzési pályázaton választották ki. A kérdezőbiztosok 49 ezer háztartást keresnek fel mától az európai parlamenti választás hetéig, illetve szeptember 13-a és november 22-e között. A vezérigazgató közölte azt is: a kérdésekre nem kötelező válaszolni. Hozzátette: maga a kérdőív névtelen, és a lakcímet sem jegyzik fel. Aba Botond tudatta: a kutatás eredményétől függően változtatja meg szolgáltatását a BKV. Az első módosításokat várhatóan 2005 közepén vezetik be. (G. K.)