Kátyúban Demszky ígérete

Az európai parlamenti választásig minden kátyú eltűnik a főváros útjairól – jelentette ki a közelmúltban Demszky Gábor főpolgármester. Az autóstársadalom nevében megszólaló taxitársaságok szerint azonban az úthibák kijavítása korántsem fejeződött be, a gödrök pedig mélyebbek, mint valaha. Idén egyébként húsz-huszonöt százalékkal több kátyú keletkezett a budapesti utakon, mint tavaly az első fél évben. A rendelkezésre álló, kátyúzásra fordítható pénz hetven százalékát már elköltötte a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt.

2004. 06. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mintegy húsz-huszonöt százalékkal több kátyú keletkezett idén az év első felében Budapesten, mint tavaly az év hasonló időszakában – jelentette ki lapunk kérdésére Csanádi Csaba, a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Rt. közútfenntartási igazgatója. Mint mondta, évente általában százezer új úthiba keletkezik az utakon, 2004-ben azonban már megközelítőleg 86 ezer kátyú jelent meg. Idén az FKF számára valamivel több mint egymilliárd forintot különítettek el toldozásra, ebből mintegy hétszázmilliót már elköltött a cég. Az igazgató szerint a lyukak számának emelkedését az utak elöregedése okozza, bár szerinte rosszat tett az elhúzódó tél, illetve a csapadékos nyárkezdet is. Csanádi kijelentette: az idén újonnan keletkezett kátyúk közül ötszáznál valamivel több vár még javításra.
Csanádi elmondta azt is: az FKF Rt. alapvetően saját erőforrással és alapanyaggal végzi el a kátyúzási munkálatokat a fővárosi úthálózaton. Hozzátette azonban, hogy voltak rövidebb időszakok, amikor alvállalkozót bíztak meg az úthibák kijavításával. Érdeklődésünkre nem kívánta elárulni, hogy mely céget kérték fel ezekre a rövidebb időszakokra a kátyúk betömésére.
Az útjavító gépeket hiányolja Budapestről a Főtaxi forgalmi igazgatója. Veszlényi Gábor szerint nem az a probléma, hogy egyre több a kátyú, hanem az, hogy egyre mélyebbek, tehát egyre veszélyesebbek a gödrök. Mint mondta, korábban nem volt jellemző az öt centinél mélyebb kátyú, mostanában azonban szinte csak ilyen van, s ez már-már életveszélyes.
A Rádiótaxi irodavezetője is kételkedik abban, hogy a nyár végéig eltűnnének a kátyúk a budapesti utcákról. Varga Tamás szerint is folyamatosan romlik a helyzet, hiszen tapasztalatai szerint a frissen kijavított úthibák két héten belül újra megjelennek. Szerinte a csapadékos időjárás miatt még fontosabb lenne a kátyúzás, mert esőben még csak nem is látni a mélyedéseket, ez pedig fokozottan balesetveszélyes.
Nem tapasztaltak útjavítási munkákat a 6x6 Taxi munkatársai sem. A cég diszpécserszolgálatának vezetője is azt emelte ki, hogy egyre több autó hibásodik meg, egyre magasabbak a szervizköltségek. Állítása szerint a biztosítók általában megtérítik a kárt, ám a procedúra túl sokáig tart.
A közterület-fenntartó az Allianz Hungária Biztosítóval kötött szerződést a kátyúkkal kapcsolatos károk rendezésére. A biztosító kommunikációs igazgatója lapunk kérdésére elmondta: ők csak azokkal a bejelentésekkel foglalkoznak, amelyeket az FKF juttat el hozzájuk, azaz amelyeknél a vállalat elismeri a felelősségét. Sipos Jenő közölte: tavaly az ilyen esetek öt-tíz százalékkal szaporodtak meg a korábbi évekhez viszonyítva. Tudatta azt is: idén az elmúlt két-három hónapban érzékelhetően csökkent a bejelentések száma, ám szerinte ez minden esztendőben így van. A kátyús balesetek ugyanis elsősorban az őszi-téli időszakra jellemzők.
A lapunk által megkérdezett más biztosítótársaságok nem kezelik külön a kátyúkkal kapcsolatos bejelentéseket a más típusú balesetek miatti bejelentésektől, így nem is tudták megmondani, hogy változott-e az ilyen bejelentések száma az utóbbi időben.





Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.