Bennfentesek hordják szét a BKV-t?

A privatizációra szánt BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató (GJSZ) Kft.-vel majdnem megegyező nevű céget jegyzett be a GJSZ korábbi vezetője, méghozzá a közvetve fővárosi tulajdonú társaság Gyömrői úti telephelyére. A társaság felügyelőbizottságának SZDSZ-es tagja kérdésünkre cáfolta, hogy tudna az ügyletről.

2004. 10. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egykori buszjavító főműhely utódja, a GJSZ Kft. teljes egészében az anyavállalat BKV tulajdonában áll, s korábban komolyan felmerült a társaság magánosítása, mi több, stratégia is készült a privatizációjáról. A legfrissebb céginformációk szerint a – a BKV Rt.-n keresztül – közvetetten a fővárosi önkormányzathoz tartozó GJSZ Kft. telephelyére bejegyeztek egy nagyon hasonló nevű céget, a BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató – MBO Kft.-t. Utóbbi egyik tulajdonosa és ügyvezetője Székely Péter, aki a BKV GJSZ Kft.-jének, vagyis az önkormányzati cégnek is ügyvezetője volt tavaszig. Az új cég társasági szerződésében lefektették célként a régi gépjárműjavító kivásárlását a BKV Rt.-ből. Az egykori főműhely magánosítása ellen korábban már a dolgozók és ellenzéki politikusok is tiltakoztak, előbbiek éles kritikát fogalmaztak meg levelükben Székelyről, aki egyébként a Nemzeti Lóverseny Kft. igazgatói posztját is betöltötte a Horn-kormány alatt. Mint ismeretes, profiljába tartozó munkákra külső cégeket is felkért a sokmilliós veszteséget felhalmozó BKV járműjavító kft.-je, a céget üzleti partnerei közül többen felszámolási eljárás megindításával fenyegették a nem fizetés, illetve a felhalmozott tartozások miatt.
Hubert Béla, a fővárosi SZDSZ frakcióvezető-helyettese, a BKV GJSZ Kft. felügyelőbizottságának tagja nem tud a BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató – MBO Kft. Gyömrői úti telephelybejegyzéséről, ám mint fogalmazott, az nyilván a BKV Rt. vezetésének tudtával történt. Kérdésünkre elmondta: nem feltétlenül szabálytalan a BKV – levédett – nevének használata, hiszen az MBO megkülönbözteti a közlekedési társaságtól. Hubert Béla azt is közölte: korábban valóban készült egy privatizációs tervezet a GJSZ Kft.-ről, ám úgy tűnik, az jelenleg nincs napirenden.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.