Az egykori buszjavító főműhely utódja, a GJSZ Kft. teljes egészében az anyavállalat BKV tulajdonában áll, s korábban komolyan felmerült a társaság magánosítása, mi több, stratégia is készült a privatizációjáról. A legfrissebb céginformációk szerint a – a BKV Rt.-n keresztül – közvetetten a fővárosi önkormányzathoz tartozó GJSZ Kft. telephelyére bejegyeztek egy nagyon hasonló nevű céget, a BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató – MBO Kft.-t. Utóbbi egyik tulajdonosa és ügyvezetője Székely Péter, aki a BKV GJSZ Kft.-jének, vagyis az önkormányzati cégnek is ügyvezetője volt tavaszig. Az új cég társasági szerződésében lefektették célként a régi gépjárműjavító kivásárlását a BKV Rt.-ből. Az egykori főműhely magánosítása ellen korábban már a dolgozók és ellenzéki politikusok is tiltakoztak, előbbiek éles kritikát fogalmaztak meg levelükben Székelyről, aki egyébként a Nemzeti Lóverseny Kft. igazgatói posztját is betöltötte a Horn-kormány alatt. Mint ismeretes, profiljába tartozó munkákra külső cégeket is felkért a sokmilliós veszteséget felhalmozó BKV járműjavító kft.-je, a céget üzleti partnerei közül többen felszámolási eljárás megindításával fenyegették a nem fizetés, illetve a felhalmozott tartozások miatt.
Hubert Béla, a fővárosi SZDSZ frakcióvezető-helyettese, a BKV GJSZ Kft. felügyelőbizottságának tagja nem tud a BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató – MBO Kft. Gyömrői úti telephelybejegyzéséről, ám mint fogalmazott, az nyilván a BKV Rt. vezetésének tudtával történt. Kérdésünkre elmondta: nem feltétlenül szabálytalan a BKV – levédett – nevének használata, hiszen az MBO megkülönbözteti a közlekedési társaságtól. Hubert Béla azt is közölte: korábban valóban készült egy privatizációs tervezet a GJSZ Kft.-ről, ám úgy tűnik, az jelenleg nincs napirenden.
Vonatgázolás történt Püspökladánynál