Döntőbizottságnál a motorvonatügy

Putsay Gábor
2005. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bonyolódik a MÁV Rt. által a múlt héten eredményesnek hirdetett motorvonattender, miután a közbeszerzési pályázat vesztese, a kanadai székhelyű Bombardier jogorvoslati kérelemmel fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. A MÁV és a Ganz Transelektro–Stadler konzorcium szerződéskötését a döntőbizottság felfüggesztette a jogvita lezártáig, így az eljárás kimenetelétől függetlenül biztos, hogy nem írják alá az elővárosi motorvonatok szállításáról a megállapodást a tervezett 30 napon belül. A bizottság ugyanis előreláthatóan május 2-án határoz a motorvonatügyben. A MÁV továbbra is állítja, hogy szabályosan, a tenderdokumentációban meghirdetett szempontok szerint bonyolította le a közbeszerzési eljárást. Tudomásul veszi a határozatot a győztes konzorcium hazai tagja, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. is, ám – mint azt tegnap újfent közölték – a tenderben meghatározott paraméterek szerint műszakilag a legjobb és leggazdaságosabb ajánlatot adták be.
A MÁV eredményhirdetését követően a Bombardier egyik vezetője annak a véleménynek adott hangot, hogy felülvizsgálják magyarországi befektetéseiket, majd a vasúttársaság pénzügyi vezérigazgatója is bírálta a pályázatot. A MÁV-tól származó információink szerint az ideiglenesen felfüggesztett vezérigazgató-helyettes a vállalatnál azt mondta, hogy nem úgy nyilatkozott, mint ahogy az az Indexben megjelent.
Bár a hazai beszállítás nem szerepelt a MÁV értékelési kritériumai között, a majdani döntés végkimenetele akár a magyar járműgyártó ipar felfutását is befolyásolhatja. A Ganz Transelektro részvétele ugyanis 42 százalékos hazai beszállítói arányt, ezzel együtt 2250 munkahelyet jelenthet.



Autópálya-építés hitelből. A CIB Bank Rt. által vezetett konzorcium nyújt 125 milliárd forint hitelt a Nemzeti Autópálya Rt.-nek: az autópálya-társaság az összeget a költségvetésbe fizeti be, a hét elején elfogadott autópálya-törvénynek megfelelően. Erre a költségvetés egyensúlyi helyzete miatt van szükség. Az NA Rt. azokat a forrásokat fizeti be a büdzsébe, amelyeket a tavaly átadott szakaszokra – a 2004. évi költségvetési tételekből – költött. A Vegyépszer 37,1 milliárd forintért építheti meg az M6-os autópálya M0–Érd tető közötti 11,4 kilométer hosszú szakaszát. A sztrádát 2007 februárjában nyitják meg a forgalom előtt. (P. G. I.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.