Bonyolódik a MÁV Rt. által a múlt héten eredményesnek hirdetett motorvonattender, miután a közbeszerzési pályázat vesztese, a kanadai székhelyű Bombardier jogorvoslati kérelemmel fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. A MÁV és a Ganz Transelektro–Stadler konzorcium szerződéskötését a döntőbizottság felfüggesztette a jogvita lezártáig, így az eljárás kimenetelétől függetlenül biztos, hogy nem írják alá az elővárosi motorvonatok szállításáról a megállapodást a tervezett 30 napon belül. A bizottság ugyanis előreláthatóan május 2-án határoz a motorvonatügyben. A MÁV továbbra is állítja, hogy szabályosan, a tenderdokumentációban meghirdetett szempontok szerint bonyolította le a közbeszerzési eljárást. Tudomásul veszi a határozatot a győztes konzorcium hazai tagja, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. is, ám – mint azt tegnap újfent közölték – a tenderben meghatározott paraméterek szerint műszakilag a legjobb és leggazdaságosabb ajánlatot adták be.
A MÁV eredményhirdetését követően a Bombardier egyik vezetője annak a véleménynek adott hangot, hogy felülvizsgálják magyarországi befektetéseiket, majd a vasúttársaság pénzügyi vezérigazgatója is bírálta a pályázatot. A MÁV-tól származó információink szerint az ideiglenesen felfüggesztett vezérigazgató-helyettes a vállalatnál azt mondta, hogy nem úgy nyilatkozott, mint ahogy az az Indexben megjelent.
Bár a hazai beszállítás nem szerepelt a MÁV értékelési kritériumai között, a majdani döntés végkimenetele akár a magyar járműgyártó ipar felfutását is befolyásolhatja. A Ganz Transelektro részvétele ugyanis 42 százalékos hazai beszállítói arányt, ezzel együtt 2250 munkahelyet jelenthet.
Autópálya-építés hitelből. A CIB Bank Rt. által vezetett konzorcium nyújt 125 milliárd forint hitelt a Nemzeti Autópálya Rt.-nek: az autópálya-társaság az összeget a költségvetésbe fizeti be, a hét elején elfogadott autópálya-törvénynek megfelelően. Erre a költségvetés egyensúlyi helyzete miatt van szükség. Az NA Rt. azokat a forrásokat fizeti be a büdzsébe, amelyeket a tavaly átadott szakaszokra – a 2004. évi költségvetési tételekből – költött. A Vegyépszer 37,1 milliárd forintért építheti meg az M6-os autópálya M0–Érd tető közötti 11,4 kilométer hosszú szakaszát. A sztrádát 2007 februárjában nyitják meg a forgalom előtt. (P. G. I.)