Fukar. „I. mn. betegesen takarékos, fösvény. II. Fukar ember (ném., a Fugger családnévből), ~kodik tn. ige 1. fukarul bánik vele, sajnál adni belőle. 2. fösvényen takarékoskodik.” (A Magyar értelmező kéziszótár szócikke.)
Nem tudni, mi vezethette arra a Saturn céget, hogy erre a szóra alapozza egész pályás reklámtámadását, mindenesetre nagyon tetszhet nekik. Azon túl, hogy a legújabb, nyolcoldalas prospektusukban kilencszer szerepel a fukar szó (1,125 megjelenés/oldal, ez az arány nagyjából megegyezik a diktátorok nevének használati arányával a diktatúra korabeli sajtóban – ami most, a multicégek diktatúrájának korában érdekes tanulságokhoz vezet: a módszer a régi, a nagy testvérnek viszont nincsen arca); honlapjuk is a www.fukar.hu címen érhető el, ahol egy állatarcú, kékre sminkelt, űrruhás nő köszönti a látogatót, és a Tavaszi szél vizet áraszt dallamára azt énekli neki, hogy „tavaszi szél, fukar árak, imádom, imádom”, majd közli, hogy a Philips televízió most csak 149 990 forint, továbbá: „A fukar mindenit!” Ugyanez az ordító arc jelenik meg az europlakátokon és a metrókocsikon, meg az imént már említett prospektus első oldalán, ahol még azt is hozzátették: „Ébredj fukar, itt a tavasz!”
Azon túl, hogy ha valaki ultraakciósként hirdet egy százötvenezer forintos televíziót, az vagy nem ismeri a magyar átlagfizetést, vagy iszonyatosan pofátlan (vedd meg hitelre, és fizess érte kétszer annyit apránként, dolgozz nekik, legyél szépen a fogyasztói társadalom építőköve, hogy azt a nyomorult minimálbért, amit az alkalmazottjukként kapsz, és aminek a többmilliószorosát viszik ki havonta az országból, szépen visszacsorgasd nekik – vagy gondolj bele, és ordíts, hogy miért néznek birkának, aztán ordíts még jobban, amikor rájössz: azért, mert hagyod…), azon is érdemes elgondolkodni, hogy mi köze van a fukarságnak a tavaszhoz.
Gyaníthatóan semmi, és amenynyi fantázia szorult Fukarékba, nem lenne meglepő, ha szeptemberben az „Ébredj fukar, itt az ősz” szlogennel lepnének meg. Az értelmező kéziszótár szócikkét viszont ismertethetné velük valaki, hogy legalább annyit megértsenek, hogy fukarnak nevezni valakit (még ha az a valaki a potenciális vásárlójuk is, akit vélhetőleg arról akarnak meggyőzni, hogy ha náluk vásárol, spórol), minimum udvariatlanság. Vagy hogy az ő stílusukban fogalmazzak – azt talán jobban értik –, ha szerintetek én, lehetséges vásárlótok, „betegesen takarékos és fösvény” vagyok, és ez a legfőbb tulajdonságom, amelyre egy egész reklámkampányt alapoztok, továbbá annyira elmehunytnak néztek, hogy azt hiszitek, hogy megveszem a 149 990 forintos, extra képernyős Philips televíziót harminchat havi, 5800 forintos törlesztőrészletre (plusz önerő 14 999 forint, az 36 hónap alatt annyi mint 223 799 forint), akkor szerintem ti meg bunkók vagytok, és nem vásárolok a Saturnban.

Gulyás Gergely tételesen megcáfolta Magyar Péter hamis állításait