Demszky Gábor legjobb állapotában sem tudná véghezvinni azokat a strukturális változtatásokat, amelyek régóta időszerűek – véli Atkári János. – A főpolgármester olyan politikai légkört teremt az egyik és a másik oldal között, amely gátolja a város fejlődését, az értelmes párbeszédet, ráadásul a Főpolgármesteri Hivatal munkáját is a pártpolitika határozza meg, egy-egy ügyosztályvezető kinevezését hosszú koalíciós huzavona előzi meg – hangsúlyozta az SZDSZ-frakcióból kizárt városatya. Megjegyezte, amíg fejlődhetett, elég gyorsan fejlődött Demszky Gábor, de 2000 óta megakadt ebben, foglyává vált egy politikai szerkezetnek. – Elismerem a főpolgármester taxisofőrként és demokratikus ellenzékiként megtett erőfeszítéseit a polgárokért – fűzte hozzá Atkári. Kijelentette: az MSZP–SZDSZ-vezetés „a szőnyeg alá söpri a ketyegő bombákat”. Példaként említette a válságban lévő BKV-t, a 4-es metró csúszásban lévő tendereit és a csepeli szennyvíztisztító előkészületeinek kétes tranzakcióit.
Az útfelújítások kapcsán megbízott PR-cégekkel kapcsolatban Atkári közölte: kikérte a főjegyzőtől a szerződéseket annak érdekében, hogy megtudja, szabályosan fordítottak-e közpénzeket a kommunikációs feladatokra. Amennyiben bebizonyosodik, hogy nem – s ezt más nem teszi meg –, akkor elképzelhetőnek tartja, hogy az üggyel a rendőrséghez vagy az ügyészséghez fordul. Jelenlegi információi alapján Atkári a közlekedési ügyosztály alosztályvezetőjének levelét politikai és erkölcsi szempontból elfogadhatatlannak tartja, tartalmának jogi relevanciája pedig szerinte egyenlő a nullával. Kizártnak tartotta, hogy az alosztályvezető önszántából írta meg a levelet.
Egy birtokunkba is került dokumentum tanúsága szerint a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának alosztálya lényegében utasította az útrekonstrukciós munkákat ellátó vállalatokat, hogyan járjanak el a reklámcégekkel történő szerződéskötéseket illetően, mely PR-ügynökségeket bízzák meg közpénzből közbeszerzési eljárás nélkül. Köztük található a One Nation Communications és a Privy Council nevű társaság is. Mindkettő Szabados Krisztiánhoz és Somogyi Zoltánhoz, valamint a Klub Rádió tulajdonosához, Arató Andráshoz köthető. Szabados korábban a szabad demokraták elnöki kabinetjében dolgozott, majd a párt sajtófőnöke is volt, Somogyi pedig a Political Capital elemzőcég egyik vezetője. A Főpolgármesteri Hivatal szerint az útfelújítást kivitelező cégeknek évek óta a pályázati dokumentációban előírt feladata a lakossági tájékoztatás is, amelyet a kötelezően elkülönítendő tartalékkeretből finanszíroznak. A tartalékkeret felhasználását a megrendelő önkormányzat rendelheti el. A Privy Council cáfolta azt a vádat, hogy bárki is utasította volna az útfelújító cégeket arra, velük szerződjön. A közlekedési ügyosztály alosztályvezetőjének leveléről közleményükben kifejtették: az június 16-i keltezésű, a cég ellenben június legelején kötötte meg a szerződését.
Bőhm András, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője szerint kár, hogy Atkáriból nem az objektivitás, hanem a sértettség beszél.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat