Atkári a főváros érdekéről

A főváros érdekét az szolgálná, ha nem Demszky Gábor lenne a főpolgármester – jelentette ki tegnap Atkári János főpolgármester-helyettes. A politikus kikéri a útfelújításokra kötött, közpénzből finanszírozott PR-szerződéseket, s ha szükségesnek látja, kénytelen lesz az ügyészséghez fordulni.

2005. 08. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Demszky Gábor legjobb állapotában sem tudná véghezvinni azokat a strukturális változtatásokat, amelyek régóta időszerűek – véli Atkári János. – A főpolgármester olyan politikai légkört teremt az egyik és a másik oldal között, amely gátolja a város fejlődését, az értelmes párbeszédet, ráadásul a Főpolgármesteri Hivatal munkáját is a pártpolitika határozza meg, egy-egy ügyosztályvezető kinevezését hosszú koalíciós huzavona előzi meg – hangsúlyozta az SZDSZ-frakcióból kizárt városatya. Megjegyezte, amíg fejlődhetett, elég gyorsan fejlődött Demszky Gábor, de 2000 óta megakadt ebben, foglyává vált egy politikai szerkezetnek. – Elismerem a főpolgármester taxisofőrként és demokratikus ellenzékiként megtett erőfeszítéseit a polgárokért – fűzte hozzá Atkári. Kijelentette: az MSZP–SZDSZ-vezetés „a szőnyeg alá söpri a ketyegő bombákat”. Példaként említette a válságban lévő BKV-t, a 4-es metró csúszásban lévő tendereit és a csepeli szennyvíztisztító előkészületeinek kétes tranzakcióit.
Az útfelújítások kapcsán megbízott PR-cégekkel kapcsolatban Atkári közölte: kikérte a főjegyzőtől a szerződéseket annak érdekében, hogy megtudja, szabályosan fordítottak-e közpénzeket a kommunikációs feladatokra. Amennyiben bebizonyosodik, hogy nem – s ezt más nem teszi meg –, akkor elképzelhetőnek tartja, hogy az üggyel a rendőrséghez vagy az ügyészséghez fordul. Jelenlegi információi alapján Atkári a közlekedési ügyosztály alosztályvezetőjének levelét politikai és erkölcsi szempontból elfogadhatatlannak tartja, tartalmának jogi relevanciája pedig szerinte egyenlő a nullával. Kizártnak tartotta, hogy az alosztályvezető önszántából írta meg a levelet.
Egy birtokunkba is került dokumentum tanúsága szerint a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának alosztálya lényegében utasította az útrekonstrukciós munkákat ellátó vállalatokat, hogyan járjanak el a reklámcégekkel történő szerződéskötéseket illetően, mely PR-ügynökségeket bízzák meg közpénzből közbeszerzési eljárás nélkül. Köztük található a One Nation Communications és a Privy Council nevű társaság is. Mindkettő Szabados Krisztiánhoz és Somogyi Zoltánhoz, valamint a Klub Rádió tulajdonosához, Arató Andráshoz köthető. Szabados korábban a szabad demokraták elnöki kabinetjében dolgozott, majd a párt sajtófőnöke is volt, Somogyi pedig a Political Capital elemzőcég egyik vezetője. A Főpolgármesteri Hivatal szerint az útfelújítást kivitelező cégeknek évek óta a pályázati dokumentációban előírt feladata a lakossági tájékoztatás is, amelyet a kötelezően elkülönítendő tartalékkeretből finanszíroznak. A tartalékkeret felhasználását a megrendelő önkormányzat rendelheti el. A Privy Council cáfolta azt a vádat, hogy bárki is utasította volna az útfelújító cégeket arra, velük szerződjön. A közlekedési ügyosztály alosztályvezetőjének leveléről közleményükben kifejtették: az június 16-i keltezésű, a cég ellenben június legelején kötötte meg a szerződését.
Bőhm András, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője szerint kár, hogy Atkáriból nem az objektivitás, hanem a sértettség beszél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.