Hazánk közlekedésének egyenrangú szereplőivé kívánnak válni a kerékpárosok – közölte lapunkkal Kürti Gábor, az európai mobilitási hét záróeseményeként megtartott autómentes nap budapesti rendezvényeinek egyik fő szervezője. Elmondta: a Critical mass, magyarul Kritikus tömeg nevű kerékpáros felvonulással kívánták felhívni a figyelmet az alternatív közlekedésre.
Egyre többen ismerik föl, hogy érdemes biciklizni. Budapesten egy év alatt megduplázódott a kerékpározók száma. A fővárosi önkormányzat a korábbi években is tartott a tegnapihoz hasonló rendezvényt, azonban mindig hét végén és csak egy-egy útszakaszon. Az idén az Andrássy utat 24 órára, teljes hosszában lezárták, és városszerte forgalomkorlátozások léptek életbe a felvonulás idején, az esti órákban. Az előzetes borúlátó jóslatok ellenére kiderült: napközben még autózni is lehetett a városban, mert sokan megfogadták a tanácsot, és otthon hagyták gépjárműveiket. Ugyanakkor a civil szervezetek elfogadhatatlannak tartják, hogy országszerte, de különösen Budapesten nagyon kevés a bicikliút. A Magyar Kerékpárosklub tegnap közleményben követelte a fejlesztést. A Levegő Munkacsoport európai felmérésekre hivatkozva állítja, hogy kontinensünkön az autóforgalom okozta légszennyezés miatt évente 300 ezren halnak meg.
Szálka Miklós (Fidesz–MKDSZ), a fővárosi városüzemeltetési bizottság alelnöke tegnap dokumentumokkal bizonyította be, hogy a városháza megbízásából évekkel ezelőtt készült tervrajzok szerint Budapesten 800 kilométer hosszú kerékpárút-hálózat kialakítására van lehetőség. Jelenleg azonban alig 140 kilométernyi úton lehet kerekezni. – A fővárosi önkormányzat az elmúlt két évben egy centiméter kerékpárutat sem épített, holott a tömegközlekedés fejlesztése mellett erre is kellene költeni, évente legalább 500 millió forintot – jelentette ki Szálka Miklós, aki sikeresnek, de kevésnek tartja a tegnapi akciót. A politikus szerint Budapesten mától visszaáll a közlekedési káosz, amelyet csak egy átgondolt városvezetési politika oldhatna fel. Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke egyetért azzal, hogy bővíteni kell a kerékpárút-hálózatot, ezt minden útépítésnél és -bővítésnél szorgalmazza is, de szerinte az új utak kialakítása rendkívül költséges.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes közölte: számításaik szerint 200 kilométernyi kerékpárutat kellene megépíteni ahhoz, hogy Budapesten összefüggő legyen a hálózat, amely a tervek szerint jövőre 20 kilométerrel hoszszabbodhat.
Hazánkban az idén ötven városban tartották meg az autómentes napot, míg Ausztriában több mint háromszáz település csatlakozott az európai akcióhoz.
Kiderült, hogy felvette-e a vadkamera a medvét Bajótnál