A MÁV Cargo Rt. 2006. január 1-jei megalakulása esetén a társaság eredményének ötven százalékát lehetne visszaforgatni fejlesztésekre, elsősorban a teherszállító vasúti kocsik felújítására. Jelenleg ugyanis a MÁV Rt. áruszállító üzletága rendelkezik Európa egyik legalacsonyabb színvonalú járműparkjával, annak ellenére, hogy nyereségesen működik. A MÁV Cargo Rt. jogilag önálló cégként, ám továbbra is a vasúttársaság tulajdonaként működne 2006-tól. Mint azt Kovács Imre, az áruszállítási üzletág igazgatója a Magyar Vasúti Magánkocsi Egyesület konferenciáján tegnap elmondta, a cég jelenleg 16 ezer teherszállító kocsival rendelkezik, ebből mindössze kilencezer üzemképes. A MÁV Cargóba a tervek szerint 13 ezer jármű kerül át apportként, a beruházások révén két éven belül valamennyi üzemképessé lehető, illetve a régóta halasztott nagyjavításokra is sor kerülhet. A nemzetközi árufuvarozásban éppen a kocsihiány jelenti a legnagyobb problémát a vasúttársaság számára, ami igen komoly fennakadásokat okoz az intervenciós gabona exportja esetén. Az igazgató elmondta: hetente 1600-1700 gabonaszállító vagonra lenne szükség, ugyanakkor a MÁV-nak 850 kocsi áll rendelkezésére. Az átmeneti igények kielégítése érdekében más vasutaktól, illetve magántársaságoktól bérelnek járműveket.
Magyarországon az európai uniós átlaghoz képest jelentős, 28-29 százalékos a vasúti áruszállítás részaránya, ami kedvező szabályozással, megfelelő fejlesztésekkel megőrizhető, kismértékben emelhető. Ezen belül is a legnagyobb üzlet a nemzetközi, illetve a tranzitforgalom, ugyanakkor a szomszédos országok vasútfejlesztési ütemétől is függ, hogy ezek a piacok megmaradnak, vagy a forgalom elkerüli hazánkat. A magánkocsi egyesület szerint a vasúti áruszállítás jelenlegi részarányának megtartása és lehetőség szerinti emelése nemzetgazdasági és környezetvédelmi érdek. Hiába rendelkezik a vasút szabad pályakapacitásokkal, elsősorban a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése kap jelentősebb szerepet.

Erre nagyon ráfázhat Magyar Péter, újabb ügyekben jelentették fel