Áttörésnek lehet nevezni, hogy Budapesten 2005-ben elindult a kormányzat által is támogatott hároméves útfelújítási program, amelynek alapján 2007-ig a fővárosi főútvonal-hálózat több mint negyven százaléka új burkolatot kap – fogalmazott Demszky Gábor, aki lapunk kérdésére az aszfaltozások PR-kampánya részének nevezte, hogy a napokban telefonon, közpénzből hívja föl a budapestieket. Az önkormányzat vezetői semmit sem bíztak a véletlenre, nyilván ezért készítettek – az országgyűlési választások előtt – egy kizárólag a főváros sikereit hirdető, a lehető legjobb minőségű papírra nyomtatott kiadványt is.
A főpolgármester kétszer tíz pontban foglalta össze a főváros jelentős beruházásait. Legfontosabbnak többek között egy hajléktalanszálló, a békásmegyeri tűzoltólaktanya, a felújított rákospalotai szemétégető és a Városháza park átadását, a játszótér-, illetve fürdőrekonstrukciók, továbbá a kettes metró felújításának folytatását, az útfelújításokat, a szelektív hulladékgyűjtő szigetek bővítését nevezte. A legsikeresebb beruházások között említette a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozását, az új parkolási rendszer kialakítását, a kerékpározást, a kulturált ebtartást népszerűsítő programot és a Podmaniczky-terv elfogadását.
Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője szerint a városvezetés sikerpropagandával akarja elfeledtetni a felújítások rossz minőségét, a tömegközlekedés finanszírozásának megoldatlanságát, a kerékpárutak hiányát, az egészségügyi ellátás színvonaltalanságát, a PR-kampányokra kidobott pénzek felelőtlen felhasználását. – 2005 a változatlanság éve, az MSZP–SZDSZ-koalíció továbbra is a nagytőke és a külföldi befektetők érdekeit támogatja a budapestiekkel szemben – húzta alá Kupper András.
Erről szól majd a kétnapos budapesti csúcstalálkozó