A budapesti taxiállomások létesítésével és üzemeltetésével a a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. foglalkozik, annak függvényében, hogy ehhez a közterületek gazdái mennyiben járulnak hozzá – közölte kérdésünkre Héray László ügyvezető, aki emlékeztetett arra, hogy Ferihegyen öt évig nem lehetett drosztokat kiépíteni. A reptértulajdonos Budapest Airport (BA) Rt. csak tavaly törte meg a jeget, amikor az 1-es terminálon négy taxi beállását lehetővé tette – helyhiányra hivatkozva. Az lenne az ideális, ha ennél tízszer több fuvarozó várakozhatna ott – vetette fel az ügyvezető. Hozzátette, a taxisok kiállására nyakatekert megoldást talált a BA Rt.: az autók egy közeli parkolóban várakozhatnak, amit állítólag később átépítenek. – Ráadásul Ferihegy 2 környékén egyáltalán nincsenek taxiállomások, ezt jeleztük a reptér új tulajdonosának is, azzal, hogy szeretnénk vele tárgyalni, és megoldást találni – tette hozzá Héray.
Ferihegyen bárki taxizhat, mert e terepre nincsen külön szabályozás – tájékoztatta lapunkat Szollár Domokos, a BA Rt. kommunikációs munkatársa. Úgy vélte: a ferihegyi személyfuvarozás is ugyanúgy működik, mint egy belvárosi droszton. Ugyanakkor a taxihelyzet jelenleg nem megoldott Ferihegyen – szögezte le Szollár, hozzátéve, hogy a BA Rt. a mihamarabbi megoldásra törekszik. Korábban többször is tárgyaltak valamennyi érintettel, és most ismét egyeztetnek a társaságokkal, a rendőrséggel, a kht.-val, valamint az iparkamarákkal a változtatásokról.
– Ez viszont időt vesz igénybe, mert a legjobb megoldást kívánjuk elérni. A tulajdonos kifejezett szándéka ugyanis, hogy nemcsak a repülőtéren belül, hanem azon kívül is európai színvonalú szolgáltatásban részesüljenek az utasok mindegyik terminálon – mondta Szollár Domokos.
Sipeki József, a Taxisszakmai Kollégium vezetője szerint a Ferihegyi repülőtéren kétfajta szokásjog alakult ki a taxizásban. Egyrészt adódik a sima helyzet, amikor az utasok szeretnének valamilyen módon bejutni a fővárosba. Másrészt az üzleti célból érkezőket általában az őket vendégül látókkal szerződő taxitársaságok autói várják – ismertette. A kollégium vezetője szerint az egyszerű utasokhoz a taxistársaságok zöme nem férhet hozzá, ugyanis a ferihegyi terminálok a Tourist Taxi felségterületének számítanak. A többi taxis dolgát az is nehezíti, hogy csak a repülőtértől messze várakozhatnak szerződött ügyfeleikre – folytatta Sipeki. Hozzáfűzte: a Tourist Taxi pozícióját a társaság elődje, az Airport Taxi alakította ki még a kilencvenes évek elején. Akkoriban a Magyar Taxiskamara (MTK) együttműködési szerződést kötött a repülőtér korábbi üzemeltetőjével, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatósággal (LRI). Mivel azonban állandók voltak az atrocitások, és a kamarához tartozó társaságok autói nem állhattak a repülőtér előtt, az MTK felmondta a megállapodást. Azóta egyik repülőtér-tulajdonos sem volt képes arra, hogy tisztességes körülmények között megpályáztassa a szolgáltatást – fejtette ki Sipeki József. Megjegyezte: a taxis kollégium ezért hangoztatja, hogy a BA Rt. írjon ki egy tendert a szolgáltatásra, amelyet bármelyik társaság elnyerhet. Ugyanakkor azt is elvárják, hogy a reptér tulajdonosa alakítson ki egy olyan kapacitású parkolót, ahol a fuvarozók szabályosan fel tudják venni vagy éppen kitehetik az utasaikat. – Jelentős kiadást okoz ugyanis az, amikor a taxisofőr bemegy táblázni Ferihegy 1-re (vagyis szerződött utasát egy nevével ellátott táblával várja), mert ilyenkor az autóját a parkolóban kell hagynia, ahol háromszáz forintot fizet félóránként – tette hozzá Sipeki József.
– A Taxisszakmai Kollégium vezetője által vázolt állapot korábbi helyzetet mutat be – közölte lapunkkal Szakál József, a Tourist Taxi ügyvezető igazgatója. – Cégünk menedzsmentjének köszönhetően a Ferihegy 2 terminálon több fuvarozócég dolgozhat megállapodás alapján, megteremtve ezzel a taxisbékét. A cégünk a jelzett terminálokon kulturált módon kínálja szolgáltatását, az utas, mielőtt beül az autóba, a térkép és az árlista alapján előre tudja, hogy a fuvarért mennyit kell fizetnie. Ezzel a módszerrel a taxisok részéről a visszaélés szinte kizárt, és ez egyébként sem jellemző a munkatársainkra. Annak az utasnak pedig, aki más cég szolgáltatását akarja igénybe venni, erre lehetősége van – fejtette ki Szakál József. – Való igaz, hogy napi gond az 1-es terminálon a parkolóhelyek szűkössége. Viszont a Ferihegy 2-n várakozó taxik részére közbenjárásunkra egy közös, kulturáltnak mondható parkolóhelyet alakítottak ki. Cégünknek is érdeke a korszerű, európai színvonalú földi utasszállítás. Ehhez mi magunk is szükségesnek tartjuk a pályáztatást és azt is, hogy olyan társaság nyerjen, amely a kívánt feltételeknek megfelel – mondta a Tourist Taxi ügyvezetője.
Változik a vasúti közlekedés az ünnepi időszakban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!