Pályázatra várnak a ferihegyi taxisok

Még mindig nincs végleges, megnyugtató megoldás a Budapest légikikötőjében szolgáltató taxistársaságok helyzetére. Különbözőképp látja a színvonal emelésének lehetőségeit a fővárosi drosztokat üzemeltető kht. ügyvezetője, a reptértulajdonos Budapest Airport Rt. képviselője, a szakmai kollégium vezetője és a terminálokon dolgozó Tourist Taxi igazgatója. Abban azonban mindannyian egyetértenek, hogy égető szükség lenne pályázat kiírására.

Kristály Lehel
2006. 03. 21. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A budapesti taxiállomások létesítésével és üzemeltetésével a a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. foglalkozik, annak függvényében, hogy ehhez a közterületek gazdái mennyiben járulnak hozzá – közölte kérdésünkre Héray László ügyvezető, aki emlékeztetett arra, hogy Ferihegyen öt évig nem lehetett drosztokat kiépíteni. A reptértulajdonos Budapest Airport (BA) Rt. csak tavaly törte meg a jeget, amikor az 1-es terminálon négy taxi beállását lehetővé tette – helyhiányra hivatkozva. Az lenne az ideális, ha ennél tízszer több fuvarozó várakozhatna ott – vetette fel az ügyvezető. Hozzátette, a taxisok kiállására nyakatekert megoldást talált a BA Rt.: az autók egy közeli parkolóban várakozhatnak, amit állítólag később átépítenek. – Ráadásul Ferihegy 2 környékén egyáltalán nincsenek taxiállomások, ezt jeleztük a reptér új tulajdonosának is, azzal, hogy szeretnénk vele tárgyalni, és megoldást találni – tette hozzá Héray.
Ferihegyen bárki taxizhat, mert e terepre nincsen külön szabályozás – tájékoztatta lapunkat Szollár Domokos, a BA Rt. kommunikációs munkatársa. Úgy vélte: a ferihegyi személyfuvarozás is ugyanúgy működik, mint egy belvárosi droszton. Ugyanakkor a taxihelyzet jelenleg nem megoldott Ferihegyen – szögezte le Szollár, hozzátéve, hogy a BA Rt. a mihamarabbi megoldásra törekszik. Korábban többször is tárgyaltak valamennyi érintettel, és most ismét egyeztetnek a társaságokkal, a rendőrséggel, a kht.-val, valamint az iparkamarákkal a változtatásokról.
– Ez viszont időt vesz igénybe, mert a legjobb megoldást kívánjuk elérni. A tulajdonos kifejezett szándéka ugyanis, hogy nemcsak a repülőtéren belül, hanem azon kívül is európai színvonalú szolgáltatásban részesüljenek az utasok mindegyik terminálon – mondta Szollár Domokos.
Sipeki József, a Taxisszakmai Kollégium vezetője szerint a Ferihegyi repülőtéren kétfajta szokásjog alakult ki a taxizásban. Egyrészt adódik a sima helyzet, amikor az utasok szeretnének valamilyen módon bejutni a fővárosba. Másrészt az üzleti célból érkezőket általában az őket vendégül látókkal szerződő taxitársaságok autói várják – ismertette. A kollégium vezetője szerint az egyszerű utasokhoz a taxistársaságok zöme nem férhet hozzá, ugyanis a ferihegyi terminálok a Tourist Taxi felségterületének számítanak. A többi taxis dolgát az is nehezíti, hogy csak a repülőtértől messze várakozhatnak szerződött ügyfeleikre – folytatta Sipeki. Hozzáfűzte: a Tourist Taxi pozícióját a társaság elődje, az Airport Taxi alakította ki még a kilencvenes évek elején. Akkoriban a Magyar Taxiskamara (MTK) együttműködési szerződést kötött a repülőtér korábbi üzemeltetőjével, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatósággal (LRI). Mivel azonban állandók voltak az atrocitások, és a kamarához tartozó társaságok autói nem állhattak a repülőtér előtt, az MTK felmondta a megállapodást. Azóta egyik repülőtér-tulajdonos sem volt képes arra, hogy tisztességes körülmények között megpályáztassa a szolgáltatást – fejtette ki Sipeki József. Megjegyezte: a taxis kollégium ezért hangoztatja, hogy a BA Rt. írjon ki egy tendert a szolgáltatásra, amelyet bármelyik társaság elnyerhet. Ugyanakkor azt is elvárják, hogy a reptér tulajdonosa alakítson ki egy olyan kapacitású parkolót, ahol a fuvarozók szabályosan fel tudják venni vagy éppen kitehetik az utasaikat. – Jelentős kiadást okoz ugyanis az, amikor a taxisofőr bemegy táblázni Ferihegy 1-re (vagyis szerződött utasát egy nevével ellátott táblával várja), mert ilyenkor az autóját a parkolóban kell hagynia, ahol háromszáz forintot fizet félóránként – tette hozzá Sipeki József.
– A Taxisszakmai Kollégium vezetője által vázolt állapot korábbi helyzetet mutat be – közölte lapunkkal Szakál József, a Tourist Taxi ügyvezető igazgatója. – Cégünk menedzsmentjének köszönhetően a Ferihegy 2 terminálon több fuvarozócég dolgozhat megállapodás alapján, megteremtve ezzel a taxisbékét. A cégünk a jelzett terminálokon kulturált módon kínálja szolgáltatását, az utas, mielőtt beül az autóba, a térkép és az árlista alapján előre tudja, hogy a fuvarért mennyit kell fizetnie. Ezzel a módszerrel a taxisok részéről a visszaélés szinte kizárt, és ez egyébként sem jellemző a munkatársainkra. Annak az utasnak pedig, aki más cég szolgáltatását akarja igénybe venni, erre lehetősége van – fejtette ki Szakál József. – Való igaz, hogy napi gond az 1-es terminálon a parkolóhelyek szűkössége. Viszont a Ferihegy 2-n várakozó taxik részére közbenjárásunkra egy közös, kulturáltnak mondható parkolóhelyet alakítottak ki. Cégünknek is érdeke a korszerű, európai színvonalú földi utasszállítás. Ehhez mi magunk is szükségesnek tartjuk a pályáztatást és azt is, hogy olyan társaság nyerjen, amely a kívánt feltételeknek megfelel – mondta a Tourist Taxi ügyvezetője.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.